Deze zomer brengt McDonald’s het buitenland naar België met een reeks internationale smaken onder het label ‘Air McDo’. Het gaat om burgers, sauzen en een dessert die geïnspireerd zijn op McDonald’s-producten uit onder andere Singapore, Canada, Japan en Italië.
McDonald’s introduceert drie tijdelijke burgers met invloeden uit verschillende hoeken van de wereld.
McSpicy uit Singapore
De McSpicy is een pittige kipburger die zijn oorsprong vindt in Singapore. Hij bestaat uit een gekruide, krokante kipfilet, frisse sla en een romige saus, geserveerd op een zacht broodje.
Double Royal Maple Syrup uit Canada
Deze burger bevat twee rundvleesburgers, gesmolten cheddar, krokant spek, augurk en gefrituurde uitjes. De opvallendste toevoeging is een saus met ahornsiroop, die een zoet-hartige smaakbalans creëert.
Filet-O-Fish Wasabi uit Japan
Voor wie houdt van vis en een pittige toets is er de Japanse variant van de klassieke Filet-O-Fish. Deze versie wordt geserveerd met wasabi-mayonaise, cheddar en gefrituurde uitjes.

Dessert en sauzen
Ook aan zoetebekken wordt gedacht: McDonald’s brengt een nieuwe McFlurry met Italiaanse flair. De McFlurry Pistache is afgewerkt met een pistachesaus en krokante crumble – volgens McDonald’s een knipoog naar ‘La Dolce Vita’.
Naast de burgers en het dessert zijn er ook twee nieuwe sauzen toegevoegd aan het assortiment. Het gaat in de eerste plaats om Jalapeño Ranch uit Mexico. Dat is een combinatie van romige ranch en pittige jalapeñopepers zorgt voor een stevige smaakmaker, ideaal bij nuggets of frieten. Daarnaast is er ook Looksaus uit Spanje. Deze is geschikt voor wie het liever iets milder houdt. De looksaus is geschikt voor alle gerechten.
Tijdens de zomer zijn er ook nieuwe items als merchandising gedropt in de McDo-app.