Meer dan helft van Netflix-abonnees zou afhaken als er reclame op zou komen

Meer dan helft van Netflix-abonnees zou afhaken als er reclame op zou komen

Netflix zou 57 procent van het klantenbestand verliezen als er reclame zou ingevoerd worden op de streamingdienst. Dat blijkt uit een nieuwe studie. Het ziet er dus niet echt naar uit dat de populairste streamingdienst ter wereld binnenkort van strategie zal veranderen.

Uit een nieuwe, Britse studie blijkt dat Netflix de meerderheid van z’n abonnees zou verliezen als de streamingdienst reclame in z’n aanbod zou integreren. De studie werd uitgevoerd door het Britse onderzoeksbureau Audience Project.

Wel moeten we er rekening mee houden dat enkel Britse abonnees ondervraagd werden. Maar er wordt verwacht dat de resultaten in andere westerse landen gelijkaardig zouden zijn. Kijkers zijn tegenwoordig zodanig gewend aan bingewatchen zonder reclame dat het erg moeilijk lijkt om nu de klok terug te draaien. De reclameblokken van de streamingdiensten Stievie en VRT NU krijgen dan ook heel wat kritiek van gebruikers.

140 miljoen gebruikers

Hoewel de streamingdiensten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten, is Netflix wereldwijd nog steeds de grootste speler. Recent raakte nog bekend dat Netflix wereldwijd maar liefst 140 miljoen gebruikers heeft. De streamingdienst kondigde pas ook aan dat de prijzen binnenkort wellicht de lucht in zullen gaan. Netflix zou het nog steeds moeilijk hebben om uit de kosten te geraken. Dat meldt ook de Amerikaanse website Screenrant.

De jongste jaren wordt er gefluisterd dat Netflix zou overwegen om reclame in te voeren. Er werden zelfs al tests uitgevoerd met korte reclamespotjes voor en na afleveringen, maar die werden niet aan alle abonnees getoond.

Dit zijn de 50 beste series op Netflix.

Gesponsorde artikelen