Meest digitaal gekocht: Blurred Lines (en de rest van de top-10)

Meest digitaal gekocht: Blurred Lines (en de rest van de top-10)

Het werd verfoeid omwille van seksistische lyrics en een nog seksistischere videoclip. Zoals steeds kan het grote publiek dat geen zak schelen, en beoordelen ze een nummer helemaal anders. Zo is Blurred Lines de wereldwijd meest digitaal aangekochte song van 2013 geworden. Opvallend: de views op YouTube volgen de kooptrend niet altijd. De top-10.

10. Rihanna – Stay – 7,9 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 254,7 miljoen

9. will.i.am – Scream & Shout – 8,1 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 347,5 miljoen

8. Bruno Mars – When I Was Your Man – 8,3 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 198,7 miljoen

7. Imagine Dragons – Radioactive – 8,6 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 150,7 miljoen.

6. Daft Punk – Get Lucky – 9,3 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 61 miljoen

5. Katy Perry – Roar – 9,9 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 417,4 miljoen

4. Pink feat Nate Ruess – Just Give Me A Reason – 9,9 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 268,5 miljoen

3. Avicii – Wake Me Up – 11,1 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 299,2 miljoen

2. Macklemore & Ryan Lewis – Thrift Shop – 13,4 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 506,5 miljoen

1. Robin Thicke feat. Pharrell – Blurred Lines – 14,8 miljoen keer digitaal gekocht

YouTube views: 286,2 miljoen

Opvallend: cd’s worden veel minder (digitaal?) aangekocht

1One DirectionMidnight Memories4.0
2EminemThe Marshall Mathers LP23.8
3Justin TimberlakeThe 20/20 Experience3.6
4Bruno MarsUnorthodox Jukebox3.2
5Daft PunkRandom Access Memories3.2
6Katy PerryPrism2.8
7Michael BubléTo Be Loved2.4
8Imagine DragonsNight Visions2.4
9Lady GagaArtpop2.3
10BeyoncéBeyoncé2.3
Bron: IFPI

Gesponsorde artikelen