Left Right
scrollTop top

Metal Gear Solid: ultrakorte review voor ultrakorte game

We kunnen je reactie al voorspellen wanneer je de credits van deze game over je scherm ziet rollen: “Huh, is het al gedaan?” Je ziet dit aftiteling dan ook al na één hoofdstuk in Metal Gear Solid V: Ground Zeros. We hadden zeker geen uitgebreid spel verwacht als aangekondigde voorloper van een veel grotere game volgend jaar, maar dit is toch een beetje belachelijk. En het ergste is dat dat ene hoofdstuk echt goed in elkaar steekt. We zullen het dan maar kort houden.

Verdorie, wat een zonde! Het leek er even op dat ik in een briljante game gestapt was. De graphics zien er meer dan behoorlijk uit, de missie is spannend en mysterieus, en de stem van het hoofdpersonage wordt vertolkt door Kiefer Sutherland. En met Jack Bauer in huis kan het gewoon niet mislopen, als je ziet wat hij in 24 al allemaal overleefd heeft. Maar mooie liedjes duren duidelijk niet lang. Het spel is een soort proloog voor het veel grotere Metal Gear Solid: The Phantom Pain. Dat mogen we in principe begin volgend jaar verwachten.

Wat ons betreft hadden ze deze korte game gewoon bij dat verhaal mogen voegen, want nu lijkt het alsof we niet meer dan een demo gespeeld hebben. Alleen was het gewoon te goed om een eenvoudige demo te zijn. Natuurlijk valt er hier en daar nog wat aan te sleutelen, maar het basispakket zit goed. Vijanden laten zich bijvoorbeeld niet zomaar in de luren leggen. Wanneer ze je aanwezigheid opmerken, moet je een goede schuilplaats vinden om aan hun aandacht te ontsnappen. Al kijken ze wel zelden op van piepende deuren of andere opvallende geluiden.

Daarmee hebben we het einde van deze review nu al bereikt. Hebben we al gezegd dat Kiefer Sutherland de hoofdrol heeft ingesproken? Tja, dan valt er werkelijk niets meer aan toe te voegen. Samen met de game ontvingen we voor dit spel ook een blad met alle spoilers die we niet mogen verklappen. En dan blijft er zo goed als niets meer over.

Conclusie: 9/10 voor de missie, 3/10 voor de game

Hoe sterk die ene missie ook was, we mogen niet negeren dat de game zelf veel te kort is .Ze hebben er wel een paar extra missies ingestoken die los van het verhaal staan, maar dat rechtvaardigt de prijs van 30 euro natuurlijk niet. Deze game had gewoon het begin van de volgende titel moeten zijn, of niet meer dan een goedkope download als voorsmaakje. Al is Konami wel in één ding geslaagd: we kijken bijzonder hard uit naar Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Corona Virus Update

• Wereld