Modemerken omarmen Caitlyn Jenner, maar eigen realityreeks flopt grandioos! Hype voorbij?

Modemerken omarmen Caitlyn Jenner, maar eigen realityreeks flopt grandioos! Hype voorbij?

Er is goed én slecht nieuws voor de wereldwijde fans en bewonderaars van celeb Caitlyn Jenner. Cait gaat haar eigen make-up op de markt brengen en binnenkort zullen we haar zien schitteren in grote reclamecampagnes van modeketen H&M. Het broodje van de bekendste transseksueel van het moment lijkt gebakken, maar haar eigen realityserie, ‘I Am Cait’, scoort behoorlijk ondermaats en verdwijnt misschien vroegtijdig van het scherm. Is de hype rond de Jenner al voorbij?!

Het goede nieuws is dus dat Caitlyn in zee gaat met zowel MAC Cosmetics als H&M. Haar samenwerking met MAC is bijna uit! De eerste teaser waarin we meer te weten komen over de deal tussen de ex van Kris Jenner en H&M is ook al online gedropt.

Cait is Finally Free dankzij MAC!

Nu mevrouw Jenner op en top vrouw is, heeft ze natuurlijk ook de wereld van beauty en make-up leren kennen. She’s one of the girls now! Dat is ook MAC niet ontgaan. Samen lanceren ze een gloednieuwe lipstick. Caitlyn is eerlijk en zegt dat ze het product vooral uitbrengt om geld te verdienen. ‘WAT EEN GELDWOLF’, hoor ik jullie al roepen! Niet te snel. De volledige opbrengst gaat naar het goede doel, namelijk naar het MAC Aids Fund Transgender Initiative. Paint those lips, ladies! De stick van Cait is vanaf 7 april te koop via maccosmetics.com.

Bij de launch hoort natuurlijk ook een glamoureuze fotoshoot. Het is duidelijk. Caitlyn is geen gewone vrouw, maar een echte D.I.V.A. Cait gaat trouwens haar bekende dochter Kylie Jenner achterna, want mooie Kylie heeft ook een lijn lopen bij MAC.

Cait sport fashionable met H&M

Plots was ze daar. Die post op de Instagram-pagina van Caitlyn Jenner. Eén bepaalde foto. Meteen een foto waar enige betekenis achter zit. De voormalige ster uit Keeping Up With The Kardashians zit in een Amerikaanse gymzaal mooi te wezen in een prachtige sportoutfit van … H&M. “Backstage with H&M. Can’t wait to show you more of this inspiring and amazing campaign!” schrijft ze bij de prachtige foto.

Niet veel later kwam het nieuws naar buiten dat Jenner inderdaad één van de gezichten zal zijn van de nieuwe sportcollectie van de Zweedse modeketen. Ja, van de vrouwenlijn natuurlijk. #TransIsBeautiful is een hashtag die op Twitter populair werd na de outing van Caitlyn (toen nog Bruce) als transseksueel.

Wel, H&M bewijst dat je gender of je seksuele oriëntatie er inderdaad niet toe doet. Cait is een vrouw, een bekende vrouw. De ideale celeb dus om in te zetten in reclamecampagnes. En niet te vergeten: ze is een voormalige topsportster die thuis heel wat medailles hangen heeft. Deze keer kon de vroegere ‘stiefvader’ van Kim Kardashian raad gaan vragen bij die andere dochter, Kendall Jenner. Kendall was laatst nog hét gezicht van de Balmain-lijn van H&M.

Toch flopt realityreeks Caitlyn grandioos …

Alles lijkt goed te gaan in het nieuwe, professionele leven van populaire Caitlyn, maar dat is maar schijn. Haar eigen realityserie I Am Cait bij E! News flopt grandioos. Als lid van de Kardashian-clan weet Jenner als geen ander hoe belangrijk een populaire realityreeks is voor een celeb anno 2016.

Vóór haar transitie naar vrouw, was Caitlyn één van de vaste gezichten van Keeping Up With The Kardashians, ook op E! News. Die reeks brengt elke maand miljoenen op en zorgt mee voor de immense populariteit van Kim Kardashian, haar zussen, man Kanye West, moeder Kris Jenner en de halfzusjes Kylie en Kendall.

Cait moet het met veel minder doen. De eerste reeks van I Am Cait startte veelbelovend met meer dan drie miljoen nieuwsgierigen, maar de kijkcijfers daalden iedere week. Uiteindelijk werd beslist om toch nog een tweede reeks te maken over het (dan toch niet zo?) interessante leven van Jenner.

De reeks startte vorige week weer en moet genoegen nemen met ‘maar’ 745.000 kijkers. Dat zijn er 500.000 minder als je de ratings vergelijkt met de laatste aflevering van seizoen 1 én – hou je vast – ongeveer 2 miljoen (!) minder dan bij de start in de zomer van 2015. De kans is zeer groot dat de reeks na dit seizoen voorgoed zal verdwijnen, dik tegen de zin van Caitlyn in.

Op het einde van reeks 1 werd zelf ex Kris Jenner erbij gehaald om een emotionele en verhitte discussie te voeren met Caitlyn over het einde van hun relatie. Zie hieronder hoe dat verliep!

Dat de kijkcijfers zo slecht zijn is geen complete surprise. In de reeks zien we vooral Jenner en haar nieuwe transvriendinnen die voortdurend praten over Cait zelf en hoe het is om als trans te leven. De Amerikaanse kijker, die meer sensatie had verwacht, blijft op zijn honger zitten. Is Cait te saai of is de interesse in haar persoon weg?

Gesponsorde artikelen