Left Right
scrollTop top

Netflix zag gebruikers met 14 procent stijgen tijdens Facebook, Instagram en WhatApp-panne enkele weken geleden


Netflix
© Pixabay

Wat doet een mens wanneer er een panne is bij Facebook, Instagram en WhatsApp? Naar Netflix kijken, zo blijkt. Want de streamingdienst noteerde een stijging met 14 procent van het aantal gebruikers tijdens de wereldwijde panne op 4 oktober.

Op 4 oktober lagen de apps van Facebook – Instagram, WhatsApp, Messenger en Facebook zelf – urenlang plat. Tijdens die uren van socialemediastilte trokken velen naar Twitter om te vragen wat er aan de hand was, maar anderen gebruikten die tijd om een extra film of serie mee te pikken op Netflix.

14 procent meer actieve gebruikers

Tijdens de zes uren zonder verschillende sociale media zochten velen hun heil op Netflix. Zo liet Netflix weten bij de bekendmaking van hun kwartaalresultaten. Daarbij maakten ze ook bekend dat ze in het derde kwartaal 4,4 miljoen nieuwe gebruikers verwelkomden. Een groot deel daarvan was te danken aan de populaire Zuid-Koreaanse reeks Squid Game die alle records van de streamingdienst brak.

Maar ook pannes bij apps kunnen voor een boost zorgen van het aantal kijkers van Netflix. In de toekomst wil Instagram zelf z’n gebruikers op de hoogte brengen van een panne. Zo kunnen gebruikers sneller – en zonder de hulp van Twitter – weten dat het gaat om een grote panne en dat er dus niets mis is met hun app of internetverbinding.


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…