Online shoppen niet langer via websites maar wél via je Instagramprofiel

Online shoppen niet langer via websites maar wél via je Instagramprofiel

Je favoriete paar schoenen zijn aan hun einde gekomen. Oh nee paniek! Waar moet je zo snel vervanging vinden voor je fancy witte sneakers? Misschien biedt Instagram wel de noodoplossing. Na enkele minuten scrollen over je scherm verschijnt er al een paar dat bewonderenswaardig goed lijkt op jouw vorige paar. 

De enorme aanwezigheid van Instagram is meer dan ooit een feit. Het urenlang scrollen doorheen bekende personen hun Instagram profiel is geëvolueerd tot jouw favoriete bezigheid: de perfecte outfit scoren uit een aanbod waar maar geen einde aan komt.

Sponsored post

Na enkele seconden doorheen je Instagram feed te scrollen, heb je al tientallen outfits zien verschijnen waarvan je denkt damn looking good girl! Dat is het ultieme doel van sponsored posts. Bedrijven maken namelijk meer en meer gebruik van Instagram als online platform. Naast hun eigen website is Instagram een ander visueel middel om mensen te overtuigen en warm te maken voor hun producten. Om hun merk iedere dag te laten terugkeren op je scherm betalen zij hier graag een centje meer voor.

Verslaafd aan online shoppen? Dit trucje moet je kennen!

Online shop

Het gebeurt steeds meer en meer dat bedrijven ervoor kiezen enkel online producten aan te bieden. Dat houdt in dat er dus geen fysieke winkel bestaat. Een gezellige namiddag met je schoonmama zit er dus niet meer in, maar denk eens aan al de tijd die je bespaart?! Online bedrijven maken extra gebruik van visuele elementen op hun Instagram profiel. Het is namelijk hét middel bij uitstek om klanten aan te trekken. Na één klik ben je vertrokken en blader je al snel enkele uren doorheen een aanbod waar je “u” tegen zegt. Uiteindelijk betrap je jezelf erop dat je het merk zelfs meerdere malen per week opzoekt om te zien welke nieuwe items er binnen gekomen zijn.

Spaarbot geeft je extra korting op al jouw online aankopen!

Profileren

Waar grote ketens zoals Asos gebruikmaken van zowel hun website als Instagram, doen kleinere en minder gekende bedrijven zoals Veja het enkel met een Instagramprofiel. De manier van profileren is namelijk verschillend. Grote ketens fotograferen hun producten heel vaak in studio’s met een spierwitte achtergrond waardoor de focus op het item ligt. De iets kleinere, ongekende bedrijven doen dit een beetje anders. Zij hechten belang aan de moed en inspiratie die hun foto’s opwekken. Een paar hippe laarsjes in een ruw, ongerept woud scoren dan ook geweldig. Stoerder dan dit wordt het niet, toch?

In één klik

In de maand maart van 2018 is de trend van online shoppen op Instagram van start gegaan. Vanaf dat moment kregen bedrijven de toestemming een “tag” toe te voegen aan hun post die klanten meteen doorstuurt naar de website. In één klik is je aankoop gemaakt en soms de volgende dag al in huis. Eén ding is zeker: shoppen is nog nooit zo gemakkelijk geweest en je bankrekening nog nooit zo laag.

Gesponsorde artikelen