Pakkende WWF-campagne: laat dit niet onze laatste selfie zijn

Pakkende WWF-campagne: laat dit niet onze laatste selfie zijn

Wat als we een bedreigde diersoort zouden zijn en iedere selfie onze laatste kon zijn? WWF probeert jongeren met een campagne rechtstreeks aan te spreken door de hype van de selfies te linken aan bedreigde dieren.

De campagne is een initiatief van WWF in Denemarken en Turkije. Op Twitter wordt de actie verspreid met #LastSelfie. Verschillende advertenties tonen een snapshot van een bedreigde diersoort met tekstjes zoals Don’t let this be my #lastselfie. We herkennen op de beelden de tijger, de ijsbeer, de gorilla en de panda. Al deze diersoorten worden ernstig bedreigd.
WWF is sterk in visuele campagnes die onze aandacht grijpen. Herken je deze nog?

Tegen de aankoop van ivoor en andere exotische voorwerpen.

Tegen de klimaatverandering.

Voor de toekomst van ijsberen.

En van de hele planeet.

Voor Earth Hour, het uur waarop de hele wereld het licht dooft.

En vooral gewoon voor alle bedreigde dieren op het land en onder water.

Gesponsorde artikelen