Roemeense vrouw vliegt in brand op operatietafel

Ziekenhuis
Pexels

Vorige week heeft zich een drama voltrokken in een ziekenhuis in Boekarest. Daar werd een 66-jarige vrouw geopereerd die pancreaskanker had. Maar toen ze op de operatietafel lag, schoot de vrouw opeens in brand. Dat kwam door een ontsmettingsmiddel op basis van alcohol.

In Boekarest in Roemenië werd vorige week een oudere vrouw geopereerd die leed aan pancreaskanker. Vooraleer de vrouw naar de operatiekamer ging, werd ze door de verplegers ingesmeerd met ontsmettingsmiddel dat gebaseerd was op alcohol.

Elektrische scalpel

Toen de 66-jarige op de operatietafel lag, werd ze onder handen genomen met een elektrische scalpel. Maar toen de scalpel in contact kwam met het ontsmettingsmiddel, vloog de vrouw in brand. Daardoor was ze voor maar liefst 40 procent verbrand en een week later overleed ze ook aan haar verwondingen.

De familie van de vrouw vertelde al aan verschillende Roemeense media dat ze niet werden ingelicht over de ernst van de zaak of enige andere details. Er werd naar eigen zeggen enkel verteld dat het ging om een tragisch ongeluk.

“We kwamen verschillende dingen te weten, toen het uitgezonden werd op tv. We willen niemand beschuldigen, maar we willen gewoon weten wat er gebeurd is”, vertelde de familie van de overleden vrouw aan de Roemeense media.

Fout achterhalen

De Roemeense minister van Volksgezondheid, Victor Costache, beloofde al om het tragische incident verder te onderzoeken. “We hopen dat we kunnen leren van dit voorval. Zowel ikzelf als het ministerie van Volksgezondheid zullen er alles aan doen om de waarheid te achterhalen”, vertelde de minister in een statement.

Vice-minister Horatiu Moldovan vertelde: “De chirurgen moesten weten dat een ontsmettend middel op basis van alcohol verboden is tijdens een chirurgische ingreep die wordt uitgevoerd met een elektrische scalpel.”

Gesponsorde artikelen