In het kort
- Scooter Braun voelt zich schuldig over zijn samenwerking met jonge artiesten die te maken kregen met intense publieke kritiek.
- Volgens hem zijn mensen niet bedoeld om aanbeden te worden.
- Braun ontwikkelde meer empathie voor de artiesten die hij eerder vertegenwoordigde. Dit nadat hij zelf een publieke vete met Taylor Swift had doorgemaakt.
Scooter Braun heeft onlangs – in een interview met The Diary Of A CEO – gereflecteerd op zijn carrière als voormalig muziekmanager. Daarbij uitte hij schuldgevoelens over zijn samenwerking met jonge artiesten die al op jonge leeftijd werden blootgesteld aan intense publieke kritiek. Hij erkende dat het hem destijds ontbrak aan zelfbewustzijn en dat hij de unieke uitdagingen van deze jonge sterren pas later in zijn eigen leven volledig is gaan begrijpen.
Braun benadrukte dat mensen niet bedoeld zijn om aanbeden te worden. Volgens hem kan het verafgoden van individuen schadelijke gevolgen hebben. Hij prees de veerkracht van de artiesten met wie hij werkte en bewonderde hun vermogen om gezonde relaties op te bouwen en persoonlijke groei te realiseren, ondanks de buitengewone omstandigheden waarmee ze werden geconfronteerd.
Vete met Taylor Swift
Braun ging in op zijn veelbesproken vete met Taylor Swift. Hij vertelde over zijn aanvankelijk optimistische kijk bij de overname van Big Machine Records, waarbij hij samenwerkingen met alle artiesten verwachtte. Hij erkende dat er al spanningen bestonden vanwege zijn management van Kanye West en Justin Bieber, met wie Swift eerder publiekelijk in conflict was geraakt. Ondanks dit besef geloofde Braun dat Swift open zou staan voor communicatie na de aankondiging van de overname.
Hij beschreef hoe hij geschokt was door Swifts openbare verklaring, waarin ze haar verdriet uitte en hem beschuldigde van manipulatieve pesterijen. Braun gaf toe dat deze ervaring hem empathie heeft bijgebracht voor de artiesten die hij eerder vertegenwoordigde. Hierdoor begreep hij uit de eerste hand het gewicht van wereldwijde kritiek en publieke veroordeling.
Zijn interview volgde op Swifts recente terugvordering van haar masteropnamen via een deal met Shamrock Capital, waarmee hij de voortdurende discussie over artiestenrechten en de controle over creatief eigendom onderstreepte.