‘The Office’-fan schrijft seizoen 10: 24 ‘afleveringen’ plezier

The Office Fan Fiction Seizoen 10
The Office

The Office eindigde ondertussen al zeven jaar geleden, maar de liefde van de fans voor de sitcom is onsterfelijk. Superfan Nick Janicki besteedde z’n extra vrije tijd in quarantaine enorm nuttig: hij schreef een volledig tiende seizoen van The Office uit en publiceerde dat op z’n website.

Het mag dan wel al zeven jaar geleden zijn dat de laatste aflevering van The Office US werd uitgezonden, de sitcom blijft geliefd bij fans. En sommige mensen drijven die liefde nogal ver. Té ver eigenlijk. Maar Nick Janicki werd even zodanig gek, dat hij weer geniaal geworden is.

Bedankt, coronacrisis!

The Office US hield er in 2013 mee op. De reeks telde op dat moment 9 seizoen, wat goed is voor 190 afleveringen. Maar dat was voor Janicki niet genoeg. Hij wilde nog een tiende The Office-seizoen. En dus heeft hij dat maar zelf geschreven, omdat hij toch “in zijn kot” moest blijven door de uitbraak van het coronavirus.

En dat tiende seizoen is niet het minste. Janicki heeft er écht z’n werk van gemaakt. Hij schreef maar liefst 24 volledige afleveringen uit, waarin de werknemers van Dunder Mifflin opnieuw het beste van zichzelf geven. Fans van de fan fiction kunnen elke aflevering afzonderlijk bekijken op de website van Janicki.

Een heel seizoen

Daar kondigde hij de 900 bladzijden ook aan. “Snapchatfilters. Uber. Baby Yoda. TikTok. Bingewatchen. Fitbit”, begint Janicki. “De wereld is de voorbije zeven jaren enorm veranderd, maar onze onsterfelijke liefde voor The Office blijft bestaan. Dus, hoe zou de beste sitcom ooit gemaakt (“Fact.”) de wereld vandaag interpreteren?”

“We hebben memes zien ontstaan. We hebben 280-karakters-of-minder-scènes uitgeschreven zien worden. Laten we een tandje (of tien) bijsteken en een kijkje nemen hoe onze favoriete televisiecollega’s er in 2020 uitzien. Een hele aflevering, zeg je? Nay – een heel seizoen.”

Werken vanop afstand

Eerder dit jaar beslisten ook al twee van de makers van The Office US om hun tijd in quarantaine nuttig te gaan besteden. Ze creëerden een reeks, waarin werken vanop afstand centraal staat. De baas van het bedrijf in kwestie is een soort wunderkind, die de verbondenheid en productiviteit van z’n personeel wil verbeteren.

Daarvoor laat hij al z’n werknemers constant online communiceren. Op die manier werken ze namelijk de hele dag face-to-face. En laat ons eerlijk zijn, dat lijkt wel héél hard op de oneindige resem Zoom-meetings die nu in onze agenda staan. Niet?

Gesponsorde artikelen