Left Right
scrollTop top

Tidal, de muziekstreamingdienst van Jay Z, krijgt volop steun van artiesten op sociale media


Tidal, de muziekstreamingdienst van Jay Z, krijgt volop steun van artiesten op sociale media

“Listen to the music as the artist intended it.” Tidal, de streamingdienst die gekocht werd door Jay Z, wordt vandaag opnieuw gelanceerd. De muziekkwaliteit op Tidal is extreem goed in vergelijking met andere online diensten, maar er bestaat geen gratis versie van.

De muziek die Tidal aanbiedt is ‘lossless’. Dat betekent dat de kwaliteit even goed is als die van geluidsbestanden op een cd. Voor reclame is er geen plaats op Tidal. Als je ervan gebruik wil maken, moet je sowieso betalen. De dienst kost 19,95 dollar, dat is ongeveer 18 euro, per maand.

Naast muziek en video’s worden ook playlists samengesteld door experts en interviews aangeboden. Tidal heeft deals met alle grote platenlabels en wordt zo een grote concurrent van Spotify. Zo zal de muziekcatalogus van Taylor Swift, die ze vorig jaar van Spotify verwijderde, wel beschikbaar zijn op Tidal.

Verschillende muzikanten toonden hun steun voor de nieuwe streamingdienst door hun profielfoto op sociale media in een turquoise vierkant te veranderen. De huiskleuren van Tidal zijn zwart, wit en turkioos. #TIDALforALL is trending op Twitter.

Uiteraard doet Jay Z’s vrouw Beyoncé mee

Net als Nicki Minaj

En Coldplay

Third Man Records, het platenlabel van Jack White, kleurt ook turkioos

Zelfs Kanye West doet mee

Uiteraard, want ’t is van Jay Z


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…


Corona Virus Update

  • Wereld
  • Aantal
    besmettingen
    45.011.246
  • Aantal
    doden
    1.180.948
  • België
  • Aantal
    besmettingen
    392.258
  • Aantal
    doden
    11.308