Trailer van ‘6 Underground’ met Ryan Reynolds: duurste Netflix-film ooit

Netflix brengt in december een nieuwe originele film uit. Niemand minder dan Ryan Reynolds krijgt de hoofdrol. Dat 6 Underground zal barsten van de actie is een understatement. Zo barst de trailer alvast van de special effects. Naar schatting kostte de film Netflix zo’n 150 miljoen dollar of zo’n 137 miljoen euro.

6 Underground, de nieuwe actiefilm van Netflix, verschijnt op 13 december 2019 op de streamingdienst. Zes miljardairs van over de hele wereld, ieder van hen de allerbeste in zijn of haar vak, worden bij elkaar gebracht. Ze zijn buitengewoon getalenteerd en willen koste wat kost het verleden uitwissen en onze toekomst veranderen.

De mysterieuze leider, vertolkt door Ryan Reynolds, stelt het team samen. Het is hun doel om de grootste schurken op de planeet te lijf te gaan.

De trailer van 6 Underground:

Streamingoorlog

Zelfs voor een gigant als Netflix is 137 miljoen euro voor één film een torenhoog bedrag. Het feit dat de streamingdienst nu in prestigieuze films, waaronder de Scorsese-film The Irishman, investeert, is absoluut niet toevallig.

Zo schieten de streamingdiensten de jongste tijd als paddenstoelen uit de grond nu veel grote studio’s en productiehuizen hun eigen platformen lanceren. Daardoor dreigt Netflix zijn monopoliepositie te verliezen. De angst om abonnees te verliezen ten voordele van nieuwkomers als Disney+ en Plex zit er duidelijk goed in bij de top van Netflix.

Netflix als kwaliteitsmerk

Naast constant nieuwe content voorzien en hemel en aarde verzetten om topseries als Friends, South Park en Family Guy te behouden, past de Netflix-top een nieuwe strategie toe. De streamingdienst investeert namelijk in Hollywood-producties die kans maken op nominaties op prestigieuze awards zoals de Oscars. 

Door die producties onder hun vlaggenschip uit te brengen, kan Netflix zich internationaal profileren als kwaliteitsmerk en dé streamingdienst bij uitstek waarop je de meest relevante, nieuwe films en series kan bekijken. Een slimme zet van Netflix, want andere streamingdiensten (buiten Disney gerekend) kunnen zich wellicht niet veroorloven om zulke grote investeringen te doen voor één enkele film. Netflix heeft dat budget wel achter handen. Of Netflix met deze strategie de koning van de streamingdiensten zal blijven, valt nog af te wachten. Dat de vele concurrenten het Netflix moeilijk zullen maken, staat hoe dan ook vast.

Gesponsorde artikelen