Het is je waarschijnlijk nog niet opgevallen, maar Facebook heeft een nieuw logo. Het verschil tussen het oude en het nieuwe logo is zó klein, dat je het eerst moet weten voor het je opvalt. De blauwe achtergrond is volledig dezelfde gebleven en hetzelfde geldt voor de ‘k’ en de ‘f’. De grootste verandering is de ‘a’ van Facebook. Pretty crazy, right?!
Het is de eerste keer sinds 2005 dat Facebook zijn logo verandert en de verandering is … euh … bijna onbestaande. Vooral de a in het logo is anders en de letters zijn iets dunner en een klein beetje anders, maar het verschil is immens klein.
Waarom verwarren ze ons dan toch? Creatief directeur bij Facebook, Josh Higgins, legt uit aan Brand New dat het bedrijf een iets “vriendelijker en toegankelijker logo” wilde. “In het begin wilden we eerder een logo dat volwassen oogde en serieus genomen werd”, legt Higgins uit. Tijdens het ontwerpen ging het bedrijf wel de zotte toer op en gingen ze verschillende richtingen uit. “Uiteindelijk besloten we dat een complete make-over niet nodig was, maar slechts een update voldoende was”, zegt Higgins nog.