Veilig verkeer is voor iedereen belangrijk, maar van de Antwerpse campagne snappen we niet veel. En de meeste weggebruikers ook niet. Het lijkt de bedoeling om de sociale media te veroveren en veilig verkeer cool te maken, maar eerst moet je de affiches toch kunnen ontcijferen.
Kan iemand zeggen wat dit betekent?
Tja, wachten op rood zou maar raar zijn
Kampioen zijn is plezant, euh!
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
Ah, moet je stoppen voor een rood licht?
Beware of the dark side
Op Twitter worden de affiches ook flink bespot:
Ik ben vooral een IK-RIJ-MET-DE- FIETS-OM-NOG-NIET-MEER-AUTOS- DE-STAD-IN-TE-LATEN-RIJDEN- FIETSER pic.twitter.com/Hv7nGFvWBv
— Orakel van Merksem (@OrakelvMerksem) September 3, 2015
@OrakelvMerksem @_jona_s_ Gevaarlijk soort borden. Ze leiden de aandacht van de-oplettende-en-veilig-rijdende-bestuurder te veel af.
— ds Kommer Groeneveld (@dsKGroeneveld) September 3, 2015
@OrakelvMerksem Wat een crappy campagne is dat toch… #BDW vond dat het dringend tijd werd om nog eens mensen tegen elkaar op te zetten.
— Paul Nies (@PaulNies) September 3, 2015
En het kan ook omgekeerd
Ik ben een ik-parkeer-waar-ik-wil-autogebruiker ? pic.twitter.com/kYpg8BFsaj
— Tom Klaasen (@tomklaasen) September 3, 2015