In het kort
- De Switch 2 gebruikt AI-gebaseerde upscaling-technologie om de prestaties in de handheld-modus te verbeteren.
- Deze technologie verwerkt gamebeelden op een lagere resolutie en verbetert ze via een neuraal netwerk voor scherpere beelden.
- De upscaling voert games uit op 1080p, voor betere graphics onderweg.
Een recent patent dat door Nintendo is ingediend onthult spannende details over de aankomende Switch 2, met name de innovatieve benadering van de prestaties van draagbare games. Het patent, ontdekt op Twitter door Mike Odyssey, benadrukt het gebruik van AI-gebaseerde upscaling-technologie van de console in de handheld-modus.
Deze technologie, vergelijkbaar met Nvidia DLSS of AMD FSR, verwerkt gamebeelden op een lagere resolutie (zoals 540p) en verbetert deze door middel van een neuraal netwerk, om uiteindelijk een scherper beeld op een hogere resolutie (1080p) weer te geven. Stelt u zich eens voor hoe het is om uw favoriete Switch-games onderweg met verbeterde beelden te ervaren!
Keele functies van de Switch 2
Hoewel het patent geen gevolgen heeft voor de levensduur van de batterij en ook niet aangeeft of deze upscaling beschikbaar zal zijn in gedockte modus, biedt het wel een glimp van Nintendo’s toewijding aan het leveren van een krachtige spelervaring.
Verwacht wordt dat de Switch 2 een groter scherm en opnieuw ontworpen Joy-Con controllers zal hebben, samen met achterwaartse compatibiliteit voor de meeste bestaande Switch games. Details over de releasedatum, prijs en specifieke game line-up blijven echter nog geheim. Dit wordt allemaal onthuld tijdens de langverwachte Nintendo Direct op 2 april. Tot die tijd wordt er druk gespeculeerd over hoe de Switch 2 het zal doen in vergelijking met andere spelconsoles op de markt.