LeBron James schrijft geschiedenis met eigen ‘Ken Doll’

LeBron James schrijft geschiedenis met eigen ‘Ken Doll’
Sean Gardner/Getty Images

In het kort

  • LeBron James maakt geschiedenis door de eerste mannelijke atleet te zijn die als een Ken pop vereeuwigd wordt.
  • Deze unieke pop vangt James’ essentie met gedetailleerde kenmerken, zoals zijn iconische nummer 23, zonnebril en een persoonlijk tintje op de rug.
  • De pop is vanaf maandag beschikbaar voor 75 dollar (66 euro), ondanks mogelijke handelsspanningen die de productiekosten van Mattel kunnen beïnvloeden.

NBA-icoon LeBron James heeft geschiedenis geschreven door de eerste professionele mannelijke atleet te worden die vereeuwigd is als een Ken pop. Deze mijlpaal markeert de lancering van Mattels Kenbassador-serie. Een uitbreiding van de voortdurende inspanningen van het Barbie-merk om haar aanbod te diversifiëren.

James toonde zich enthousiast over de eer. Hij benadrukte het belang van positieve rolmodellen voor jongeren. En gaf daarnaast aan dat de pop een middel is om dromen te inspireren en te laten zien dat grootsheid bereikbaar is.

Details

De pop geeft de essentie van James nauwkeurig weer. Hij krijgt een zonnebril, een blauw-wit letterman jack met ‘LJ’ en zijn kenmerkende nummer 23. Daarnaast is de pop versierd met patches die Ohio representeren en een kroon. Een persoonlijk tintje wordt toegevoegd door zijn voornaam op de rug en de inspirerende tekst “Just a kid from Akron” eronder. Zijn schoenen, uiteraard, zijn een paar Nikes.

De LeBron Ken is een centimeter groter dan de standaard Ken om James’ indrukwekkende lengte van 2,06 meter weer te geven en is tot in detail nagebootst. James heeft zelfs zijn handtekening “I Promise” polsbandje toegevoegd, wat bijdraagt aan de echtheid van de pop.

Krista Berger, senior vice president bij Mattel, benadrukte Kens langdurige rol als Barbies beste vriend en supporter. Ze verklaarde dat de LeBron Ken hem viert als rolmodel en icoon.

Kosten en handelsspanningen

De pop is vanaf maandag te koop voor 75 dollar (66 euro). Deze lancering komt echter te midden van zorgen over de escalerende handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China. In China vindt namelijk bijna 40 procent van de productie van Mattel plaats. Het bedrijf geeft aan dat het mogelijk de prijzen moet aanpassen en haar toeleveringsketen moet wijzigen als reactie op de aanhoudende handelsspanningen.

Meer
22 min geledendoor Ulrike Vandamme
1 uur geledendoor Redactie
6 uur geledendoor Amy Therry
8 uur geledendoor Redactie
22 uur geledendoor Florian Callens
Lees meer...
05:00