Vier uur wachten voor attracties die uiteindelijk zelfs niet open zijn: de bezoekers van Disneyland Shanghai hadden vorig weekend genoeg reden om te klagen. Niet alleen de wachttijd leidde tot kwaadheid, maar ook de communicatie van Disney frustreerde de klanten. Om de boosheid wat te verminderen, gaf Disney een nieuw ticket aan wie lang moest aanschuiven, maar da’s niet genoeg voor sommige toeristen.
Commotie in het net geopende Disneyland Shaghai. Hoewel bezoekers van Disneyparken wel wat gewoon zijn, kwamen er een pak klachten binnen nadat de wachtrijen dit weekend uit de hand liepen. Tot vier uur wachten, voor attracties die uiteindelijk zelfs gesloten bleken te zijn. Er komen geen terugbetalingen van tickets, al krijgen ontevreden klanten wel een nieuw ticket.
De teleurstelling was énorm, maar mensen blijken vooral boos om de gebrekkige communicatie. Disneyland beweert dat “het soms nodig is om attracties tijdelijk te sluiten. Daar zijn verschillende redenen voor, zoals onderhoud en onvoorziene omstandigheden.”
Maar met die uitleg zijn de gedupeerde bezoekers niet tevreden. “Als Disneyland van plan was om het onderhoud aan de machines te doen, waarom zeggen ze dan niks op voorhand. Dan hadden we niet voor niets gewacht”, zegt één klant aan nieuwswebsite Business Insider.
Een andere dame is niet tevreden met het terugbetalingsbeleid van Disney. Zij en haar dochter waren er op vakantie. Zij kunnen de nieuwe tickets dus niet gebruiken, maar na een uur discussiëren aanvaardde ze toch het aanbod omdat “zij en haar dochter erg moe waren.” In totaal kon ze exact één attractie meepikken.