Monopoly heeft een nieuwe versie uitgebracht. Monopoly for Millennials richt zicht op millinnials en heeft daarvoor het spel heel wat aangepast. Zo moet je niet zoveel mogelijk huizen en hotels kopen, maar “ervaringen”.
Er bestaan al heel wat versies van het bordspel Monopoly, denk maar aan Monopoly voor valsspelers, Monopoly Friends, Monopoly Disney, Monopoly Game of Thrones, enz. Maar de laatste versie slaat echt alles: Monopoly for millennials. Want millennials, die kunnen natuurlijk niet de gewone versie spelen. Nee, ze hebben een aangepaste versie nodig.“It’s all about the experience“
De slagzin van Monopoly for millennials luidt: “Forget real estate, you can’t afford it anyway.” Vertaald wordt dat: “Vergeet vastgoed, je kan het toch niet betalen.” En laat vastgoed, het verkopen en onderverhuren van huizen, nu net het onderwerp zijn van Monopoly. Maar waar gaat het in Monopoly voor millennials dan over? Wel, het gaat dus niet over kopen, verkopen en huren, maar om ‘ervaringen’.
Geen Lippenslaan, Veldstraat of Bruul op deze Monopoly dus, maar ervaringen. Het gaat er met andere woorden niet om om zoveel mogelijk straten in je bezit te hebben, maar de bedoeling is om zoveel mogelijk ervaringen op te doen. Want ja, vastgoed, dat kan je toch niet betalen.
Een weekje mediteren
In plaats van straten te kopen en daar huizen en hotels te bouwen, koop je in Monopoly for millennials bijvoorbeeld een vegan bistro of een ticketje voor een festival. De goedkoopste ervaring op het spelbord is de kelder van je ouders. De Nieuwstraat van dienst is een weekje mediteren. Een ervaring waar er ongetwijfeld voor gevochten zal worden.
Alles daartussen kunnen we het beste omschrijven als millennial-stereotypes. Zo is er een yogastudio, een vegetarische bistro en een tweedehandswinkel. Je koopt deze plaatsen ook niet echt, je “ontdekt” ze. Wie ze als eerste ontdekt, krijgt nadien ervaringspunten van de anderen die er passeren.
Monopoly for millenials is momenteel nog niet te koop in ons land, maar hier kan je de normale versie vinden.
ROFL! They have Monopoly for Millennials and it has spaces for Parent’s Basement and Friend’s Couch! pic.twitter.com/tWsacnQbIl
— Eating at the Parks (@EatingAtParks) 14 november 2018