Coca-Cola heeft enkele vernieuwingen aangebracht aan de suikervrije variant Coca-Cola zero sugar. De nieuwe versie zou volgens het bedrijf zelf “de beste Coca-Cola ooit” zijn. Naast de vernieuwde smaak zal ook de verpakking er anders uitzien.
Coca-Cola zero sugar smaakt vanaf heden een beetje anders. Het recept van de frisdrank is namelijk vernieuwd. Wat uiteraard wel hetzelfde is gebleven, is dat Coca-Cola zero sugar nog steeds geen suiker bevat.
Nieuwe look
Naast de vernieuwde smaak krijgt Coca-Cola zero sugar ook een nieuwe look. Die zou ervoor zorgen dat de variant beter past bij de originele Coca-Cola en de light-versie. “We zijn heel enthousiast over deze vernieuwingen, zowel voor de smaak, als voor de visuele identiteit van ons merk”, klinkt het bij Anouk Van Hauteghem, Marketing Director Belux bij Coca-Cola Services. “Het nieuwe ontwerp brengt Coca-Cola original taste, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light samen in een geüpdatete versie van de in 2016 gelanceerde ‘One Brand’-strategie. Met het nieuwe ontwerp ontstaat er wereldwijd meer consistentie in de iconische trademarks.”
De nieuwe flesjes en blikjes van Coca-Cola zero sugar zullen zo sterk lijken op die van de originele Coca-Cola. Zo zijn de blikjes ook rood en krijgen de flesjes een rood label. Het grote verschil zit in het opschrift. De originele Coca-Cola heeft witte letters, bij Coca-Cola zero sugar zijn de letters zwart. Coca-Cola Light blijft grijs/zilver, maar wordt ook een beetje minimalistischer. De nieuwe petflessen worden gemaakt uit 100 procent gerecycleerd plastic.
Na deze vernieuwingen zullen de drie soorten van Coca-Cola er over de hele wereld hetzelfde uitzien. In België is de vernieuwde Coca-Cola Light al sinds mei te koop, Coca-Cola zero sugar volgt in juli en de originele Coca-Cola in september.