Coldplay verscheen begin deze week plots in het straatbeeld van São Paulo, in Brazilië. Fans gingen onmiddellijk door het lint omdat er een datum op de poster stond: 22 november. Dat zou de datum moeten zijn waarop nieuw materiaal gelost wordt. Maar die datum (in 1919) houdt nog meer hints verborgen.
Het begon allemaal in São Paulo. Daar dook eerder deze week een poster van Coldplay en filosoof Friedrich Nietzsche op met een datum: 22 november 1919. Fans waren in alle staten, zeker toen de affiche enkele uren later opnieuw verdween.
Te vroeg?
Fans dachten onmiddellijk aan nieuw materiaal van de band. De poster zou volgens geruchten “gewoon” te vroeg opgehangen zijn. En vandaag lijkt dat gerucht waarheid te worden, want er zijn opnieuw affiches opgedoken. Dat gebeurde over de hele wereld: Berlijn, Hongkong, Madrid, München en Sydney.
Het zou kunnen dat er op nog meer plaatsen affiches hangen, maar die vonden hun weg nog niet naar het wereldwijde web.
Nieuwe foto’s
De posters op zich, zijn al een duidelijke hint. Maar gooi daar nog eens bovenop dat Coldplay al zijn sociale mediakanalen aangepast heeft, en dan krijg je gegarandeerd een positief resultaat. De band veranderde onder andere zijn profielfoto op Twitter.
Daar is nu een zwart vlak te zien met een gouden zon en maan. Datzelfde beeld krijg je ook te zien als je naar de website van Coldplay surft.
Zonsverduistering?
De puzzelstukjes samenleggen is eigenlijk niet eens zo moeilijk, maar je moet er wel aan denken. De datum 22 november 1919 was de datum van een zonsverduistering. Je weet wel, het moment waarop de maan voor de zon komt te staan en het even helemaal donker wordt in het midden van de dag.
Dat er binnenkort nieuw materiaal van Coldplay komt, valt dus niet meer te ontkennen. Onze gok? Eclipse komt in de titel te staan!