De promo voor het nieuwe seizoen van De Mol is officieel begonnen. Sinds gisteren verschijnen er verschillende video’s op de kanalen van Play. Daarin is Gilles De Coster telkens te zien voor een bekend monument. Hij verwelkomt daarbij z’n vrienden op de locatie, maar het lijkt erop dat het allemaal fake is.
De Mol komt er weer aan en net zoals elk jaar hoort daar een promocampagne bij. Die begint dit jaar met een reeks verwarrende filmpjes.
Foute weetjes
Wat er opvallend is aan de video’s is dat er (voorlopig) altijd een fout in zit. Zo vertelt Gilles De Coster bij Christus de Verlosser dat die zijn neus verloren is in 2014, maar het ging toen om een vinger. Bij de Eiffeltoren vertelt Gilles dat die 417 meter hoog is, maar eigenlijk is het 330 meter. Op de Chinese Muur zegt Gilles dat ze in Zuid-China zijn, maar de muur ligt in Noord-China. Bij de Kleine Zeemeermin in Kopenhagen vertelt Gilles dat ze vier keer haar hoofd verloor, maar dat gebeurde – gelukkig voor haar – maar twee keer. En in Noord-Korea zegt Gilles dat ze in Pyanyong zijn, maar dat moet uiteraard Pyongyang zijn.
Aangezien Gilles in de video’s op exact dezelfde manier “gefilmd” wordt, lijkt het erop dat het gaat om filmpjes die met AI gemaakt zijn. Vermoedelijk zullen er nog filmpjes volgen tot er eentje komt met een juist weetje en dat zou dan weleens de echte locatie kunnen zijn.
