Geschreven met branded content van Seeders.agency
Er is geen wereld die sneller verandert dan de digitale- en marketingwereld. Misschien heb je je ooit wel eens afgevraagd hoe marketeers altijd bij blijven met alles? Het geheim zit ‘m in het kennen en omarmen van de nieuwste marketing trends. In een wereld die voortdurend evolueert, is het namelijk belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Hier zijn vijf interessante marketing trends die elke marketeer absoluut moet kennen!
Zoekmachineoptimalisatie
SEO is al lang een belangrijke pijler van digitale marketing, maar het verandert voortdurend. Google en andere zoekmachines passen hun algoritmes regelmatig aan, waardoor je als marketeer je aanpak steeds opnieuw moet blijven aanpassen. Naast traditionele zoekwoorden wordt zoekintentie bijvoorbeeld steeds belangrijker. Het begrijpen van ‘waarom’ mensen zoeken en het bieden van waardevolle content die aan die behoeften voldoet, is belangrijk om hoog te scoren in zoekresultaten. Blijf dus zeker die seo analyses uitvoeren!
Conversational marketing
Conversaties gaan vandaag verder dan simpele chats – het is de kern van modern klantcontact. ‘Conversational marketing’ draait om het communiceren met je doelgroep op een persoonlijke en betekenisvolle manier. Denk bijvoorbeeld aan chatbots, sociale mediaberichten, en directe interacties. Waar deze trend eigenlijk écht om draait, is het creëren van real-time verbindingen met consumenten, waarbij directe antwoorden en gepersonaliseerde aanbevelingen hen betrokken houden.
Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid
We kunnen er niet meer om heen, steeds meer consumenten geven om de ethische en duurzame praktijken van merken. Marketingsuccessen zijn tegenwoordig niet alleen gebaseerd op kwaliteit en prijs, maar ook op de waarden die je als merk vertegenwoordigt. Als marketeer moet je je bewust zijn van deze trend en in staat zijn om interessante verhalen te vertellen over hoe jouw merk bijdraagt aan een betere wereld.
Linkbuilding
Linkbuilding is een strategie in digitale marketing waarbij je actief links van andere websites naar jouw website verkrijgt. Door deze links beschouwen zoekmachines je website als waardevoller en zullen ze deze bijgevolg hoger in zoekresultaten kunnen plaatsen. Let wel op, kwaliteit en relevantie zijn essentieel: links van gerenommeerde sites wegen zwaarder. Linkbuilding vergroot niet alleen de zichtbaarheid, maar ook de geloofwaardigheid van je site. En jawel, ook linkbuilding in België wordt steeds belangrijker voor jouw marketing strategie.