Nee, het gaat niet om een grap. Het bekende deodorantmerk Axe brengt deze dinsdag een limited edition uit die in het teken staat van Dogecoin, de cryptomunt die eerder dit jaar zo’n furore maakte. De belangstelling op sociale media is enorm.
De marketingcoup lijkt alvast geslaagd. De adverteerders van het merk uit de stal van consumentengoederenreus Unilever waren duidelijk geïnspireerd. Dogecan werd een van de populairste onderwerpen op Twitter in de Verenigde Staten.
DOGE
Axe had een paar maanden geleden, midden in de stijgende periode van DOGE, beloofd dat het een crypto-deodorant op de markt zou brengen als de prijs van Dogecoin de symbolische kaap van 1 dollar zou bereiken. Wat natuurlijk nooit is gebeurd. De marketingbelofte was al snel vergeten. De prijs is intussen ingezakt naar zowat 16 dollarcent, want Dogecoin blijft niet immuun voor de klappen die zowat alle cryptomunten krijgen.
Maar de marketeers hebben hun idee niet opgegeven. Sinds dinsdag deelt het merk gratis speciale dozen uit. Een nette verpakking, inclusief een bedrukte omslag met maanmotieven en deze boodschap:
“We gaan naar de maan. Hierbij vind je het crypto-vertrouwen dat je nodig hebt om daar te komen. Dit is geen geur om te stoppen en te vieren hoe ver het Doge Army is gekomen. Het is de geur om helemaal daarheen te vliegen. Dus maak je veiligheidsgordels vast.”
(tb)