‘Frozen 2’-trailer breekt records: meest bekeken trailer voor animatiefilm ooit

‘Frozen 2’ kreeg deze week eindelijk een eerste trailer en of we daar op zaten te wachten! Want de trailer brak meteen records. In 24 uur na de release werd ie maar liefst 116,4 miljoen keer bekeken. Daarmee is het de best bekeken trailer ooit voor een animatiefilm.

Zes jaar, zo lang zal er, bijna dag op dag, tussen de release van Frozen en Frozen 2 zitten. Zes jaar zullen fans dus hebben moeten wachten op een vervolg en dat is lang. In tussentijd kregen we ook bijzonder weinig te horen over de nieuwe film en dus was het wel te verwachten dat een eerste trailer de hype voor de film weer zou doen losbarsten. En fans zaten duidelijk te wachten op nieuwe Frozen-beelden, want die braken meteen ook records.

Bekijk hieronder de eerste trailer voor Frozen 2:

Incredibles 2

De trailer haalde op 24 uur maar liefst 116,4 miljoen views binnen. Daarmee is het meteen ook de best bekeken trailer voor een animatiefilm ooit, want het stoot zo de trailer voor Incredibles 2 van de troon. Die scoorde met 113,6 miljoen views op 24 uur ook enorm goed, maar Frozen 2 doet dus nog net ietsje beter.

Dat die Incredibles-trailer goed scoorde, lag ook wel binnen de verwachtingen. Er zat meer dan veertien jaar tussen de eerste en de tweede Incredibles-film, een pak meer dus dan bij Frozen, en die eerste film was ondertussen al uitgegroeid tot een echte cultfilm. Iedereen zat dan ook te wachten op die eerste trailer van de sequel, en dus waren de recordbrekende cijfers geen verrassing. Maar nu doet Frozen 2 dus nóg beter.

Openingsweekend

En daar zullen ze bij Disney niet rouwig om zijn, want uit die views kan je wel degelijk afleiden of je film ook goed zal scoren in de zalen. Incredibles 2 had zo, naast een gigantisch succesvolle trailer, ook een recordbrekend openingsweekend in de Verenigde Staten. Ze haalden toen zo maar even 182,6 miljoen dollar (162 miljoen euro) binnen.

Het zou dus ook niet verrassend zijn als Frozen 2 een knaller van een openingsweekend zal hebben. De eerste film brak al records. Ze hadden het beste vijfdaagse Thanksgiving-weekend aller tijden, met 93,5 miljoen dollar (83 miljoen euro). De tweede Frozen zal dit jaar echter niet in het Thanksgiving-weekend releasen, maar het weekend ervoor.

Avengers

De beste scorende trailer is het uiteraard niet. Dat record staat ook op naam van Disney, met Avengers: Endgame. De eerste trailer van de nieuwe Avengers-film lokte maar liefst 289 miljoen views binnen op 24 uur. Avengers boven alles trouwens, want ook op de tweede plaats staat een Avengers-film: Avengers: Infinity War (289 miljoen views). Op plaats drie staat de trailer voor de nieuwe live-action The Lion King (238 miljoen).

De vraag is natuurlijk hoe je die cijfers moet interpreteren. Hoegenaamd niet al die views zijn ook echt van mensen die de trailer helemaal hebben uitgekeken. Autoplay, waarbij video’s op je sociale kanalen automatisch beginnen spelen, wordt daar zo bijvoorbeeld ook bij gerekend. Het cijfer van mensen die bewust de trailer hebben geopend en hebben uitgekeken, zal dus aanzienlijk lager liggen. Desalniettemin was de hype voor al deze films enorm. De cijfers hebben dus wel degelijk waarde, maar je neemt ze best met een korreltje zout.

Kan je niet wachten tot de nieuwe Frozen uitkomt? Kijk dan hier nog eens naar de eerste film!

Meer
Lees meer...