Iemand probeert handelsmerk van “Very demure, very mindful” te krijgen vóór virale TikTokker Jools

Je kan tegenwoordig niet meer naast de virale TikTok-trend van “Very demure, very mindful” kijken. Iedereen gebruikt deze uitspraak in video’s waarin ze tonen hoe ze dit gebruiken in hun dagelijkse leven. De trend komt van Jools Lebron, die het voor het eerst gebruikte in een video op 2 augustus. Ze wilde nu een handelsmerk nemen op de uitspraak, maar iemand bleek haar voor te zijn geweest.

Bijna dagelijks ontstaat er wel een nieuwe virale trend op TikTok. De nieuwste daarbij is degene waarbij mensen uitleggen hoe ze iets op een “Very demure, very mindful” manier doen. Er bestaan al duizenden video’s van deze trend, maar de eerste kwam van Jools Lebron. Haar leven veranderde door de trend, maar nu botste ze op een muur.

“Very demure, very mindful”

De allereerste video waarin de uitspraak vermeld werd, was die van Jools Lebron. Zij legde in haar video’s uit hoe ze de dingen in haar leven op een classy manier doet. Ze is zo “very mindful” wanneer ze op reis was en zorgt ervoor dat ze er “very demure” uitziet wanneer ze haar nagels laat doen. De eerste video waarin ze haar “very demure, very mindful” levensstijl deelt was er eentje waarin ze uitlegt dat ze altijd “very demure” voor de dag komt op haar werk. Demure kan je vertalen naar “ingetogen” en “zedig”, maar Jools omschrijft het zelf als een mindset. “In het verleden was ik gek en out of control, maar dan vond ik wat demurity“.

Aanvankelijk was het enkel Jools die op deze manier haar levensstijl deelde, maar ondertussen zijn ook veel anderen dat beginnen doen. Zo leggen mensen met de hashtag #demure onder andere uit hoe ze na werk maar een “klein stukje” taart eten, hun make-up doen of hun planten water geven. Ook heel wat grote merken, zoals Easyjet, Steve Madden, Warner Bros. en Netflix. Met die laatste werkte Jools ondertussen al samen voor een eigen categorie. Maar iemand probeert nu een stokje te steken voor toekomstige samenwerkingen voor Jools.

Handelsmerk

Jools probeerde dit weekend een handelsmerk aan te vragen voor “Very demure, very mindful“. Daardoor zou enkel zij merchandise kunnen verkopen met de uitspraak. Maar bij de aanvraag merkte ze dat iemand haar al voor was geweest. In een emotionele video, die ze ondertussen verwijderde, vertelde Jools dat ze nu het gevoel had dat alles voor niets was. “Ik heb hier zoveel tijd en moeite in gestoken en nu heb ik het gevoel dat ik het fout heb gedaan. En nu heb ik het gevoel dat ik niet hard genoeg geprobeerd heb. Ik wilde dit doen voor mijn familie en het geld gebruiken voor mijn transitie en nu denk ik dat ik die kans mislopen heb. I fucked up en iemand anders heeft het nu. Ik weet zelfs niet wat ik beter had kunnen doen want ik heb hier geen ervaring mee.”

Al snel werd duidelijk dat het handelsmerk werd aangevraagd door een man genaamd Jefferson Bates, die in het verleden ook al probeerde om handelsmerken aan te vragen voor virale trends. Maar voorlopig werden zijn verzoeken steeds afgewezen aangezien hij niet de originele bedenker was. Waarschijnlijk zal bij “Very demure, very mindful” dus hetzelfde gebeuren en kan Jools gewoon het handelsmerk aanvragen.

Bekijk hier nog eens de originele video van Jools Lebron:

@joolieannie #fyp #demure ♬ original sound – Jools Lebron
Meer
Lees meer...