Het Italiaanse mannenlabel Trussardi heeft bijzondere modellen uit de mouw getoverd om de lente-/zomercampagne te sieren. Geen gespierde knapperds, maar wel stoere windhonden pronken in de designeroutfits. En het is niet de eerste keer dat mannelijke modellen worden vervangen door honden.
Op de campagnefoto’s van Trussardi zien we de greyhounds, die familie zijn van de windhonden, poseren in stoere, lederen jacks, en met leuke accessoires zoals een zonnebril en een handtas. Hoe krijg je zo’n hond in godsnaam stil, vraag je je misschien af? Daar zal de ervaring van fotograaf William Wegman ongetwijfeld wel iets mee te maken hebben. Hij fotografeert zijn eigen honden al sinds de jaren 70.
Volgens Wegman zijn greyhonds trouwens de perfecte modellen. Hij omschrijft ze als “mysterieus, kalm, uitzonderlijk fotogeniek, en ontzettend elegant”. Een succesvolle cocktail dus.

Waarom Trussardi precies voor windhonden kiest, is niet zo’n grote verrassing aangezien het hondenras de mascotte is van het Italiaanse merk. De honden zitten ook in het logo verwerkt en trekken geregeld op de catwalk alle aandacht naar zich toe, zoals tijdens de modeweken in Milaan en Firenze:


En dan is er natuurlijk nog de wereldberoemde blog Menswear Dog van David Fung en zijn vrouw Yena Kim. Geen windhond deze keer, maar wel een 4-jarige shiba met de prachtige naam Bodhi.
De hond is een waar fenomeen in fashionland. Vorig jaar was hij zelfs aanwezig op de modeweek in New York. Wat hij ook draagt, hij ziet er telkens super stijlvol uit. Geen wonder dat hij intussen is uitgegroeid tot dé inspiratiebron van vele mannen.


@Mulberry_Editor what a look ! Bulldog rocks on the catwalk !! 😉 #FashionWeek #FWSS14 pic.twitter.com/EwAExEeRf7
— Fashion Pets (@_FashionPets_) 22 september 2013