In het kort
- First We Feast, het productiebedrijf achter Hot Ones, is overgenomen door een groep investeerders waaronder presentator Sean Evans en Chris Schonberger.
- De deal waardeert First We Feast op 82,5 miljoen dollar, waardoor het een onafhankelijke entiteit wordt met Schonberger als CEO en Evans als presentator en chief creative officer.
- De interviewreeks was eigendom van Buzzfeed.
De interviewreeks Hot Ones op YouTube, waarin presentator Sean Evans beroemdheden interviewt terwijl de pikantheid geleidelijk toeneemt, is voor een aanzienlijk bedrag overgenomen. De serie, die is bedacht door Evans en Chris Schonberger, ging in 2015 op YouTube in première en werd al snel immens populair. Het format is eenvoudig: Evans interviewt een bekende gast en stelt vragen vergezeld van steeds hetere hete sauzen.
First We Feast, het productiebedrijf achter Hot Ones, was oorspronkelijk eigendom van Buzzfeed. Het is nu echter overgenomen door een groep investeerders waaronder Evans en Schonberger. Deze overname geeft hen meer creatieve controle over het platform. De deal waardeerde First We Feast op 82,5 miljoen dollar, waardoor het een onafhankelijke entiteit is geworden. Schonberger zal de rol van CEO op zich nemen, terwijl Evans aanblijft als gastheer en chief creative officer.
De investeringsgroep
Samen met Evans en Schonberger zijn er een aantal belangrijke geldschieters: Crooked Media, een podcastbedrijf; Mythical Entertainment, eigendom van YouTube-creators Rhett en Link; en Soros Fund Management, opgericht door George Soros. Hoewel andere partijen in de loop der jaren interesse hadden getoond om de serie over te nemen, voldeed Buzzfeed met deze deal aan de vraagprijs.
Hot Ones’ enorme succes
Sinds de start bijna tien jaar geleden heeft Hot Ones meer dan 14 miljoen abonnees en 4 miljard views op YouTube. Op het kanaal zijn interviews te zien met talloze beroemdheden van de A-list, waaronder Margot Robbie, Paul Rudd, Jennifer Lawrence, Idris Elba, Tom Holland, Ryan Reynolds, Gordon Ramsay en Post Malone.
De blijvende aantrekkingskracht van de serie kan worden toegeschreven aan het grondige onderzoek van Evans en de toenemende kwetsbaarheid van gasten wanneer ze in aanraking komen met hetere sauzen. Deze combinatie heeft geresulteerd in virale momenten, waarbij uiteenlopende reacties van beroemdheden zijn vastgelegd, variërend van Jennifer Lawrence’s “I feel like I’m gonna die!” tot singer-songwriter Lordes opmerkelijke vermogen om intense hitte met gratie te verdragen.