Het Franse 3Suisses krijgt er flink van langs op sociale media. Nadat gisteren zowat de hele wereld zich achter de redactie van Charlie Hebdo schaarde met de zin ‘Je suis Charlie’, kwam het bedrijf vandaag met een aangepast logo: ‘Je 3Suisses Charlie’.
Onder meer op het Facebook-bericht met de foto kwamen honderden boze reacties:
En ook op Twitter haalt bijna iedereen uit naar het bedrijf, dat ze beschuldigen van ‘newsjacking’.
The worst tweet in corporate history. #fail #3suisses How do you even consider this?? pic.twitter.com/4p8yN4MBvd
— Steven Van Belleghem (@StevenVBe) January 8, 2015
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnenkort een functie op de marketingafdeling van #3suisses vrijkomt.
— Wes den Boer (@wes_db) January 8, 2015
Social media fails aren’t just for the US: “@Lieneuh: One very stubborn social media manager at @3Suisses https://t.co/0mE4pqHKeZ”
— Sarah Vela (@orchid8) January 8, 2015
Et elle s'obstine! MT @reymondin: @3Suisses vit un clash sur Fb suite à la grotesque réutilisation du logo #jesuischarlie. #newsjacking
— Floriane Fischer (@FischerFloriane) January 8, 2015
Bravo @3Suisses … Avec ton détournement de logo de merde, tu viens de perdre plein de clients. Dont moi. #CharlieHebdo
— Sandrine Metten (@SandrineMetten) January 8, 2015
@JackTyphus @3Suisses il manque plus qu'un rappel des soldes en petit en dessous " au fait -30% sur le linge de maison". Abrutis
— Pomme (@reb_clara) January 8, 2015
Nu al de blunder van het jaar ? @3Suisses pic.twitter.com/i4STZmpGfJ #JeSuisCharlie
— Tony Tilkens (@tonytilkens) January 8, 2015