Je raadt nooit hoeveel dit nieuwe logo van de provincie Vlaams-Brabant heeft gekost

De provincie Vlaams-Brabant heeft voor haar twintigjarig bestaan een nieuw logo. En over de kostprijs daarvan is heel wat te doen geweest. Zeker omdat het wel een erg sober logo is: gewoon een asterisk met de tekst ‘Vlaams-Brabant’ naast.

73.000 euro, dat is ongeveer de kostprijs voor de invoering van het nieuwe logo van de provincie Vlaams-Brabant. Dat heeft Monique Swinnen (CD&V) gisteren gezegd als antwoord op de vraag van Diederik Dunon (N-VA). Daarvan ging zo’n 25.000 euro naar ontwerpprocedure en de uitrol van het nieuwe logo in een nieuwe huisstijl. De aanmaak van nieuwe materialen om het logo aan gevels en dergelijke aan te brengen was ook nog eens goed voor 25.000 euro.

Swinnen gaf tegelijk ook nog eens N-VA een veeg uit de pan, omdat de provincieraadsleden op Twitter een veel hogere maar compleet foute kostprijs zouden verspreid hebben. Bovendien zou er geld bespaard worden “omdat briefpapier niet meer voorgedrukt moet worden”, maar het logo gewoon samen met de tekst geprint kan worden.

Nu ja, 73.000 of 202.000 euro voor een nieuw logo, het blijft veel geld. Er komt ook nog eens heel wat kritiek op omdat het wel een erg sober logo is. Volgens Swinnen is het echter veelzijdig en erg modern, en kan het bovendien makkelijk gebruikt worden door er allerlei beelden in te plaatsen.

Twitter heeft er echter een eigen idee over.

Meer
door Redactie
Lees meer...