Waar zijn ze over de hele wereld in geïnteresseerd? Dat is een vraag die jobwebsite fixr.com wel eens beantwoord wilde zien. Moeilijk natuurlijk, en dus gingen ze na waar we op Google het meest naar zoeken.
Uiteindelijk werd beslist om de autocomplete-functie van Google te gebruiken. Die voegt automatisch de meest opgezochte woorden toe aan een zin. Bij Fixr kozen ze voor ‘Hoeveel kost * in België’, waar de asterisk dan automatisch vervangen wordt door het meest gezochte woord. Heel academisch is het onderzoek niet, leuk alleszins wel.Europa
Er komen toch wel enkele opmerkelijke, maar ook heel wat te verwachten resultaten tevoorschijn. België? Daarvan willen de mensen weten hoeveel het bier kost. Voor Frankrijk is een croissant belangrijk, Luxemburg staat toch weer bekend voor de goedkope diesel. Naar Oostenrijk gaan we dan blijkbaar weer voor de prostituees, en Ierland blijkt bekend voor de begrafenissen.
Noord-Amerika
Patenten zijn blijkbaar enorm Amerikaans, maar net over de grens in Mexico gaan ze dan weer voor plastische chirurgie. Naar Cuba gaan we om sigaren te kopen en de paradijselijke eilandjes in de regio zijn populair om naar te verhuizen, te gaan trouwen, maar ja, ook om te scheiden.
Zuid-Amerika
Bier, coke en prostituees, dat is waar Zuid-Amerika blijkbaar voor bekend staat.
Azië
Onze elektronica komt grotendeels uit China, dus daar zoeken we ook naar op Google. Iran is dan blijkbaar weer een populaire locatie voor niertransplantaties, en in het Midden-Oosten zijn uiteraard kamelen populair. Zuid-Korea is dan weer de place-to-be voor neuscorrecties, iets wat ook Tom Waes in zijn reisprogramma nog aantoonde.
Afrika
Egypte en kamelen, dat gaat uiteraard goed samen. Voorts blijkt eten en een huis bouwen erg belangrijk te zijn op het continent. Maar in Mauritanië zijn ook slaven nog steeds een populaire zoekopdracht.
Oceanië
Australië staat blijkbaar synoniem voor in-vitrofertilisatie, terwijl Nieuw-Zeeland dan weer populair blijkt voor het tegenovergestelde.
Antarctica
Over Antarctica willen we met z’n allen dan weer weten hoeveel het land kost. Je weet nooit wanneer het er warm genoeg wordt om een buitenverblijf te bouwen.