Net als gisteren melden heel wat Proximus-klanten vandaag dat ze problemen hebben met sms’en. Volgens Proximus is de storing nu definitief verholpen en de klanten mogen wel degelijk een compensatie verwachten van Proximus: twee weken lang gratis toegang tot betalende kanalen, zoals het voetbalaanbod, de kinderzenders en movies & series.
“Het is geen nieuwe storing, maar in de nasleep van de storing van gisteren ondervinden nog een aantal klanten hinder”, zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot aan newsmonkey.
Op de vraag of de storing dus nog steeds aan de gang is, antwoordde Margot “nee, het is opgelost. Sommige mensen ondervinden nog hinder en dat wordt nu onderzocht. Meer kunnen we daar momenteel niet over zeggen.”
Gisteravond lag het Proximus-netwerk in bijna heel Vlaanderen plat tussen 8 en 9 uur ‘s avonds, een moment waarop enorm veel gebruik wordt gemaakt van telefonie, tv en internet. De oorzaak van het probleem lag bij een elektriciteitspanne in één van de datacenters.
Financiële compensatie?
Margot zegt ook dat klanten, die slachtoffer zijn van de storing, een compensatie kunnen verwachten, maar geen financiële. Proximus zal twee weken lang de betalende televisiekanalen openzetten voor Proximus TV-klanten. Ze kunnen gratis gebruikmaken van onder andere het voetbalaanbod, de kinderzenders en movies & series.
De klachten:
Bedankt voor het begrip. We konden niet alle berichtjes op tijd beantwoord krijgen. Onze excuses hiervoor. Problemen zouden nu opgelost moeten zijn
— Proximus (@proximus) 9 januari 2018
Mvg Sabine
Ik gok toch op 3 maanden gratis #Netflix … ? Dat zou toch het minste zijn #benbenieuwd #tijdomoverdebrugtekomen #ikvertrek @Telenet #proximus #storing
— GRGGGS (@Gregg_geys) 9 januari 2018
@proximus waarom? Al 3 keer model herstart. B-box herstart. Geen soelaas. Hopelijk een vergoeding? @Proximus_Group #proximushelp pic.twitter.com/XLa3pvMkbx
— Yves Van Eester (@yvsvnstr) 8 januari 2018
#proximus wat een dienst. Wij betalen . Betaal te laat boete. Maar als zij een fout maken of problemen zijn hoor je Proximus niet. Schandalig. Eisen nu ook vergoeding
— Ilsbroux tom (@IlsbrouxT) 8 januari 2018
De zoveelste storing. Wel de prijzen verhogen maar de kwaliteit laat nog maar eens te wensen over. Gaat de klant een vergoeding krijgen ipv excuses want die zijn we ondertussen meer dan beu #proximus pic.twitter.com/4AJS9MEDLa
— Grumpy old man (@Grumpy19570920) 8 januari 2018