Reckitt Benckiser (RB), het moederbedrijf van Durex, kondigt aan dat het condoommerk een uitstekend derde kwartaal achter de rug heeft. Met dank aan de wereldwijde versoepelingen van de afstandsregels.
De omzet van Durex kende een groei met dubbele cijfers, dus minstens 10 procent, in het derde kwartaal. “Na een moeilijkere eerste helft van het jaar leidden de versoepelingen van de afstandsregels tot een verbeterde vraag naar onze producten voor seksueel welzijn, waaronder Durex”, zegt RB.
De eerste lockdown in het voorjaar deed de verkoop van Durex kelderen. Daarna volgde de comeback. Dat verscheidene Europese landen mogelijk tot een tweede coronalockdown zullen moeten overgaan, dreigt dat herstel evenwel weer teniet te doen.
Dunste condoom
Durex lanceerde vorige week in China de ‘001’, een condoom uit polyurethaan dat de dunste ooit is voor het merk. “We verwachten dat de innovatie helpt om eerdere verliezen qua marktaandeel terug te draaien
in de komende kwartalen”, zegt RB.