VRT MAX pakt uit met TikTokreeks ‘Red Flag’

VRT MAX pakt uit met TikTokreeks ‘Red Flag’
VRT MAX

Vanaf vandaag kan je via TikTok kijken naar de nieuwe reeks Red Flag, met Ayana Doucouré en Vincent Banić in de hoofdrollen. Het gaat om een productie van VRT MAX, die ook te bekijken is op TikTok. Daar verschijnt elke dag een nieuwe aflevering, opgesplitst in enkele korte video’s.

VRT MAX heeft vandaag een bijzondere nieuwe fictiereeks gelost. Het gaat om Red Flag, een reeks die volledig verticaal gefilmd is en te bekijken is op VRT MAX en TikTok. Door de reeks te verspreiden op TikTok wil VRT MAX inspelen op de kijkgewoontes van jongeren, voor wie hun smartphone hun belangrijkste scherm is. De reeks speelt daarnaast ook in op de dunne grens tussen persoonlijke vrijheid en digitale controle.

Red Flag

We volgen in Red Flag Luna (Ayana Doucouré) en David (Vincent Banić). We krijgen hen te zien vanop hun smartphone. David is een succesvolle 39-jarige reclamemaker, die tijdens een avondje uit de 23-jarige Luna ontmoet. Zij vertrekt uiteindelijk naar huis met zijn smartphone. Wat begint als een speels spel vol aantrekkingskracht, groeit uit tot een obsessieve en ongemakkelijke confrontatie waarin de grenzen tussen realiteit, macht en intimiteit vervagen. We volgen alles vanuit het perspectief van Luna. Elk bericht dat ze verstuurt, iedere foto of video die ze opent, zal te zien zijn op het scherm. Het resultaat is een meeslepende en soms confronterende kijkervaring die vragen oproept over privacy en hoe we omgaan met onze digitale identiteit.

Naast Ayana Doucouré (Knokke Off) en Vincent Banić (Familie) zijn ook Charlotte Sieben (Familie), Lukas Bulteel (Twee Zomers), Dirk Van Dijck (Het Eiland), Joris Hessels (De Dag), Daphne Agten (Holy Rosita), Helle Vanderheyden (Familie), An Miller (Assisen), Ini Massez (Knokke Off) en Jean Janssens (Arcadia) te zien in Red Flag.

Jongeren bereiken

“Met Red Flag zet VRT MAX een stap in een nieuwe richting. Een verticale reeks sluit naadloos aan bij de manier waarop jongeren media consumeren op hun smartphone. Met korte en krachtige afleveringen, vertelt Red Flag een intrigerend verhaal in een beeldtaal die jongeren vandaag gewoon zijn. De reeks zal zowel te zien zijn op VRT MAX als op sociale media, waardoor ze hypertoegankelijk zal zijn, daar waar de kijker dat wil”, vertelt Ruth Degraeve, manager van VRT MAX.

Op dit moment zijn er al zes filmpjes verschenen op TikTok. Op VRT MAX kan je de volledige reeks al bekijken. Daar worden de video’s gebundeld in iets langere video’s.

Meer
Gisteren om 9 uurdoor Redactie
Lees meer...
03:00