‘Burn The Stage: The Movie’, de documentaire van de k-popgroep BTS, heeft het record van One Direction gebroken. ‘One Direction: Where We Are’ was de meest bekeken concertfilm, maar nu heeft de Koreaanse boysband BTS dat record dus overgenomen van de Britse boysband.
Dat k-pop aan populariteit wint, hoeven we je niet meer te vertellen. Het Koreaanse muziekgenre vindt steeds meer z’n weg naar het Westen en lijkt ook in ons land door te breken. En nu heeft de k-popboysband BTS met z’n film Burn The Stage: The Movie een record gebroken dat op de naam stond van die andere boysband, One Direction.Burn The Stage: The Movie
De populaire k-popgroep BTS heeft een film uitgebracht over hun tournee, BTS Wings Tour. De documentaire Burn The Stage: The Movie toont optredens van de k-popgroep die gefilmd zijn tijdens de tour, afgewisseld met beelden achter de schermen.
De film doet zo fel denken aan One Direction: Where We Are, de documentaire die de Britse boysband One Direction in 2014 uitbracht. Die documentaire brak toen het record van dit soort films die in vaktermen omschreven word als ‘event cinema’. De film over One Direction werd wereldwijd meer dan 1,2 miljoen keer bekeken. De film van BTS, die afgelopen weekend in première ging, zit daar met 1,4 miljoen kijkers al over.
Burn The Stage: The Movie werd maar in een beperkt aantal zalen vertoond en kon ook enkel afgelopen weekend bekeken worden, met enkele uitzonderingen waarbij de film ook dit weekend te zien is. In ons land kon je bijvoorbeeld enkel afgelopen weekend naar Burn The Stage: The Movie kijken en dat enkel in de zalen van Kinepolis in Brussel, Hasselt, Antwerpen, Gent en Charleroi.
BTS
De opmars van BTS is al enkele maanden aan de gang. De Koreaanse boysband schopte het zo al tot nummer één in de Amerikaanse hitlijst Billboard 200, verkocht een wereldtournee uit in no time en stootte onlangs nog Taylor Swift van de YouTube-troon toen de videoclip van hun nieuwe nummer IDOL in de eerste 24 uur maar liefst 45 miljoen keer bekeken werd.
In navolging van BTS zijn ook de K-popgroepen BLACKPINK en TWICE aan een sterke opmars bezig. BLACKPINK haalde eerder dit jaar 36,2 miljoen views in de eerste 24 uur op hun clip voor het nummer DDU-DU DDU-DU en bracht daarna een single uit met de Britse popster Dua Lipa: Kiss And Make Up. TWICE lijkt de volgende te worden in het rijtje. De videoclip voor hun nummer Yes Or Yes werd 31,4 keer bekeken in de eerste 24 uur, waardoor het nu op de zevende plaats aller tijden.