‘Shop till you drop’ is een gezegde dat je vast niet onbekend in de oren klinkt. Je ziet iets volledig naar je zin, klikt op ‘bestellen’ en je pakketje wordt diezelfde dag nog verzonden. Geef toe dat je aan sommige dingen gewoonweg niet kan weerstaan.
Geld uitgeven is gemakkelijk en bedrijven weten daar extra goed op in te spelen door de klant bijvoorbeeld nog dat extra tikkeltje betere service aan te bieden. Hieronder lees je enkele dingen je vast herkent of die jou ook al tot een onlineaankoop verleid hebben.
1. Gratis verzending
De strategie bij uitstek is om je, bij het uitchecken van je onlinewinkelmandje, een extra excuus te geven om toch ook nog dat ene bloesje te bestellen. Je bent namelijk nooit zeker of je bestelling wel zal passen en of je de kleur misschien toch iets minder fel had verwacht. ‘Gratis’ klinkt vaak nog beter in de oren dan 50 procent korting, al worden producten soms aan een net iets hogere prijs verkocht om op die manier gratis verzending te kunnen aanbieden. Maar oké, het werkt. Toch?
2. Lazy Sunday bij SafeShops
Als klant vind je een wederzijds vertrouwen tussen jou en het bedrijf heel belangrijk, zeker wanneer je een onlinebestelling plaatst. SafeShops.be hecht daar evenveel belang aan als jij en start daarom op 26 mei met zijn eerste Lazy Sundays. Op de website verschijnen die dag tijdelijke promocodes waar je vast geen ‘nee’ tegen kan zeggen. Het zijn dan ook enkel en alleen betrouwbare webshops waarmee SafeShops samenwerkt. Al die sites kunnen jou een kwaliteitslabel voorleggen waarmee ze 100 procent goede kwaliteit en een veilige verzending aanbieden. Juist, bijna vergeten: er zijn ook nog eens tientallen klantenrecensies te vinden. Iets waar je al helemaal een zwak voor hebt en zeker wanneer er al enkele weken een paar schoenen maar niet uit je gedachten gaat. Neem zeker eens een kijkje op Lazy Sundays , want misschien zit er wel een promotie in voor jou.
3. Vandaag bestellen, morgen in huis
Met een strakke tijdsplanning is het niet altijd evident om vlug de winkel binnen te stappen en onmiddellijk te vinden wat je zoekt. Wel, online webshops bieden daar vaak de perfecte oplossing voor door hun uitgebreide aanbod visueel uit te stallen op hun website. Je ziet wel tien verschillende soorten en vormen van wat je maar nodig hebt. Bij een kledingstuk moet je zelfs geen tijd niet verspillen aan het zoeken naar een verkoper voor de juiste maat, want je kan hier onmiddellijk nagaan of je maatje nog in voorraad is. En het is veel meer dan enkel overzichtelijk, soms bestel je iets en heb je het de andere dag al in huis. Had je gewacht tot je zelf de winkel kon binnenstappen, dan was je er volgende week waarschijnlijk nog niet eens geraakt.
4. Korting en coupons
De volle pot betalen of kunnen genieten van wat korting? Je keuze is snel gemaakt. Hoeveel korting er juist voor jou in zit, maakt niet zoveel uit want het woord procent of korting springt automatisch in het oog wanneer je het op je scherm ziet verschijnen. En het werkt zowel voor jou als voor het bedrijf. Het geeft langs de ene kant jou een gevoel van overwinning “yes, ik heb mijn slag kunnen slaan”, en anderzijds brengt korting het beste in de klant naar boven en zorg je op die manier voor meer naamsbekendheid en een goede beoordeling voor het bedrijf.
5. Een extraatje bij je aankoop
Het lijkt misschien een cliché maar een cadeautje doet wonderen. Hoe blij ben je wel niet met een geurstaaltje of een proevertje van de nieuwste reep chocolade bij je aankoop? Je bent meteen een stuk positiever voor een bedrijf, ook al valt je aankoop misschien zelfs niet volledig in de smaak. Als klant ben je verzot op een goede service en een extraatje moedigt je vaak aan om nog eens naar de webshop terug te keren.
Is je shoppinghigh nu nog groter dan aan het begin van dit artikel? Dan is Lazy Sundays zeker iets waar je je slag op kunt slaan. Jezelf eens verwennen moet kunnen. Toch? En met promocodes kan je je portemonnee op zijn minst toch een beetje sparen.