Aldi rolt digitale klantenkaart uit in alle winkels in België

Aldi België stapt mee in de digitale klantenbinding. Na een geslaagde proef in 70 winkels, lanceert de supermarktketen nu een digitaal getrouwheidsprogramma in al haar vestigingen. Daarmee volgt Aldi het voorbeeld van andere retailers zoals Lidl, Delhaize en Carrefour.

Het nieuwe loyaliteitsprogramma laat klanten punten verzamelen door bij de kassa een QR-code te scannen. Die punten kunnen nadien ingewisseld worden voor gratis producten of kortingen. De uitrol gebeurt aan een tempo van 70 winkels per week en start in de regio Waasland. Tegen het einde van de zomer zou het programma beschikbaar moeten zijn in alle Belgische Aldi-winkels. Dat meldt Het Nieuwsblad.

Aldi volgt voorbeeld van Lidl

Met het nieuwe systeem treedt Aldi in de voetsporen van concurrent Lidl, die eerder dit jaar al een gelijkaardig programma lanceerde. Discounters als Aldi en Lidl waren tot nu toe relatief traag met de invoering van digitale klantenbinding, in tegenstelling tot gevestigde supermarktketens.

Supermarkten zoals Delhaize en Carrefour gebruiken hun digitale getrouwheidsprogramma’s al langer om waardevolle klantendata te verzamelen. Die gegevens laten hen toe om hun marketing nauwkeuriger af te stemmen en zo verkoop en klantenbinding te verhogen.

Met de introductie van een eigen loyaliteitsprogramma zet Aldi een volgende stap in de digitalisering van de supermarktsector. De technologie biedt discounters de kans om hun klantrelaties te versterken en tegelijk nieuwe inzichten te verwerven in het koopgedrag van hun publiek.

Meer
Lees meer...