Net zoals alle andere streamingdiensten wil Apple TV+ nieuwe klanten aantrekken. Zal Apple daarom, naar het voorbeeld van Netflix en Disney+, een goedkopere abonnementsformule lanceren met advertenties?
In het nieuws: Apple heeft Lauren Fry aangenomen, een manager gespecialiseerd in televisie en digitale reclame. Een aanwerving die veel kan zeggen over de plannen van de techgigant.
De details: Door Fry in dienst te nemen zou Apple naar verluidt overwegen om advertenties te ontwikkelen voor het streamingplatform Apple TV+.
Het doel? Apple bevindt zich met de advertenties niet op onbekend terrein. Zo zendt het techbedrijf in Verenigde Staten al advertenties uit bij bepaalde sportwedstrijden.
- De ontwikkelaar van iPhones zou reclames kunnen gebruiken om goedkopere abonnementen voor zijn streamingdienst aan te bieden. Daarmee zou Apple in de voetsporen van Netflix en Disney+ treden.
- De inkomsten uit advertenties kunnen de kleinere inkomsten die gepaard gaan met een goedkoper abonnement immers compenseren. Het zou het bedrijf kunnen helpen om de bestaande abonnees aan boord te houden, na recente prijsstijgingen op verschillende markten, en om nieuwe klanten aan te trekken. Zij kunnen via een goedkoper abonnement kennismaken met het platform om vervolgens eventueel over te stappen naar de klassieke formule.
Opgemerkt: Apple zit hoe dan ook meer en meer in op advertenties. Zo krijgen iPhone-gebruikers sinds kort meer advertenties te zien in de App Store. Het bedrijf kan op die manier nieuwe inkomstenbronnen aanboren.
(ns)