Slecht nieuws voor degenen die via socialemediaplatformen contact opnemen met Apple om hulp te vragen bij de producten van het merk. Het bedrijf uit Cupertino is van plan om de klantenondersteuning op sociale media stop te zetten.
De essentie: Apple wil komaf maken met de klantenondersteuning via de X- en YouTube-accounts van Apple Support of via het online supportforum van het bedrijf, meldt MacRumors.
- Vanaf 1 oktober zal een team van medewerkers niet langer de vragen beantwoorden die naar het @AppleSupport-account op X worden gestuurd, meldt één van de bronnen van de nieuwssite. In plaats daarvan zullen de klanten een bericht ontvangen waarin wordt beschreven hoe ze alsnog contact kunnen opnemen met Apple om hulp te krijgen.
De details: De nieuwe regeling treft zo’n 150 werknemers. Is dat een poging om de kosten te verlagen, zoals andere techgiganten eerder dit jaar al deden?
- Die kans bestaat, maar Apple liet aan MacRumors weten dat de getroffen werknemers een andere functie binnen het bedrijf zullen krijgen. Zo zouden ze worden ingeschakeld om de klanten telefonisch te helpen.
- Misschien is Apple tot de vaststelling gekomen dat klantenondersteuning via sociale media niet meest effectieve manier is om de klanten te helpen, voornamelijk als ze technische vragen hebben. Een ondermaatse klantenservice kan de reputatie van het bedrijf schaden.
Opgemerkt: Apple is niet het enige bedrijf dat zijn ondersteuning via sociale netwerken vermindert, zoals The Verge opmerkt. Sony en Netflix zijn de techgigant vorig jaar al voorgegaan.
- Netflix nam naar eigen zeggen die beslissing om de klanten aan te moedigen gebruik te maken van het platform van de streamingdienst zelf om hun vragen te stellen, in plaats van sociale media. Apple probeert misschien hetzelfde te bereiken.
(ns