De bank- en verzekeringsgroep Argenta gaat toch niet al zijn 1,4 miljoen klanten een compensatie schenken voor de technische problemen na het paasweekend. Alleen mensen, die kunnen aantonen dat ze financiële schade gelegen hebben, hebben recht op een vergoeding. Wel beloven ze bij Argenta meer te investeren in hun digitale diensten.
Klanten van Argenta ondervonden na het paasweekend dagenlang problemen met internetbankieren en de mobiele app van Argenta. De oorzaak zou bij een foutgelopen update gelegen hebben. Dat melden de kranten van De Persgroep. Eerder had de bank- en verzekeringsgroep al gezegd dat mensen die een verlies kunnen aantonen, vergoed zouden worden.
Geen debetrente
Er zijn ondertussen zo’n 240 klachten binnengekomen. Daarvan zouden er al 159 helemaal verwerkt zijn. Ook besliste Argenta om geen debetrente voor wie tussen 31 maart en 10 april aan een negatief saldo zat.
Bovendien denkt de bank na over een eenmalig geschenk voor zijn klanten. “Onze klanten zijn beter gediend met een oplossing op de lange termijn in plaats van bijvoorbeeld 10 euro in de vorm van een ticket of een cadeaubon”, klinkt het bij de bank.
Aandacht voor digitale diensten
Argenta belooft om dit jaar meer te investeren in haar digitale diensten. Het is niet geweten om hoeveel geld het gaat. “Deze structurele investering is voor al onze klanten de beste garantie om de kwalitatieve dienstverlening die ze van Argenta gewend zijn op lange termijn te verbeteren en te garanderen”, klinkt het bij de bank.