In de zeven dagen dat Bird Box met Sandra Bullock op Netflix is te zien, hebben al 45 miljoen van de 147 miljoen abonnees wereldwijd de film al gezien. Volgens Netflix heeft de thriller daarmee een record gebroken.
Het komt weinig voor dat Netflix statistieken deelt over de films en series die via de streamingdienst te bekijken zijn. Netflix meldt echter nu op Twitter dat er nooit eerder zo veel mensen keken naar een Netflix Original-film in de eerste week na de première.
Bird Box
Bird Box, waarin onder anderen Sandra Bullock en John Malkovich te zien zijn, draait om een mysterieuze kracht die zich vestigt op aarde. Wanneer mensen deze kracht ‘zien’, plegen ze binnen korte tijd zelfmoord. Hierdoor zijn overlevenden gedoemd om binnen te blijven in huizen waar de ramen geblindeerd zijn en wanneer zij naar buiten gaan, moeten ze hun ogen beschermen om niet in aanraking te komen met de onzichtbare en dodelijke kracht.
Bird Box is gebaseerd op de gelijknamige roman van Josh Malerman en volgt ook in grote lijnen dat verhaal. De meningen zijn verdeeld, maar toch eerder positief waarbij vooral de acteerprestatie van Sandra Bullock op lovende kritiek kan rekenen.
If you're watching the entirety of Bird Box without closing your eyes, you have my respect. pic.twitter.com/peeMAnT7p5
— Netflix Film (@NetflixFilm) 21 december 2018
45 miljoen keer bekeken
Hoewel de film nog maar een week op Netflix staat, werd hij nu al 45 miljoen keer bekeken. Goed voor de beste eerste zeven dagen van eender welke Netflix-film in de geschiedenis van de streamingdienst.
Bovendien betekent dit ook dat één op de drie Netflix-gebruikers de film in de afgelopen zeven dagen heeft bekeken. Wat toch gezien kan worden als zeer indrukwekkend.
Kijkcijfers Netflix
Netflix geeft bijna nooit informatie prijs over de kijkcijfers of populariteit van series en films. Maar om dit geweldige nieuws te melden, maakt het nu dan toch een uitzondering.
De streamingdienst beloofde begin 2018 volop in te zetten op eigen content en het maakte die belofte meer dan waar. 2018 werd een echt topjaar met nieuwe eigen series en populaire films als To All The Boys I’ve Loved Before en nu Bird Box. En met de populariteit van de interactieve film van Black Mirror, Bandersnatch, lijken ook de laatste dagen van 2018 succesvol te worden voor de streamingdienst.
Voor zij die Bird Box nog niet gezien hebben, heeft Netflix ook nog een boodschap:
Took off my blindfold this morning to discover that 45,037,125 Netflix accounts have already watched Bird Box — best first 7 days ever for a Netflix film! pic.twitter.com/uorU3cSzHR
— Netflix Film (@NetflixFilm) 28 december 2018
Me to my three friends who still haven’t watched Bird Box: pic.twitter.com/EDaR8j7G9P
— Netflix Film (@NetflixFilm) 29 december 2018