Bol.com verandert naam naar ‘bol’: “Zijn meer dan een website”

De bekende Nederlandse webwinkel bol.com verandert van naam. Het gaat wel maar om een beperkte naamsverandering, want het bedrijf laat enkel het tweede deel vallen en gaat voortaan door het leven als kortweg ‘bol’.

Bol ging bijna 25 jaar geleden van start en noemde zichzelf dan bol.com om duidelijk te maken dat het om een webwinkel ging. Drie jaar geleden opende ook de Belgische website van bol.com en sindsdien wordt het bedrijf alleen maar groter.

“We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen. We voelen ons meer bol dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel”, laat Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij bol, weten.

Nieuwe huisstijl

Als klant zal je dus niet zoveel merken van de naamsverandering. Bol laat wel weten dat de huisstijl ook een opfrisbeurt krijgt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik. Hoe dat er precies zal uitzien, is nog niet geweten. Het zal ook nog even duren voor we dat in de praktijk kunnen zien. Omdat het bedrijf oude verpakkingen en dergelijke niet zomaar wil weggooien, zal je de oude visuele stijl en het oude logo nog enige tijd zien opduiken hier en daar.

De nieuwe huisstijl behoudt het kenmerkende blauw, maar zorgt voor meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik. Je zal het binnenkort al kunnen merken in de app en op de website.

Meer
Lees meer...