Op 24 maart organiseert Digital Marketing Agency Authority de eerste Digital Growth Academy met sprekers zoals minister Alexander De Croo, Hans Smellinckx, Patrick de Pauw en Sven De Meyere. Tijdens dit seminarie komen sprekers aan het woord die reeds een bewezen pad hebben afgelegd in de digitale wereld met als doel ondernemers te inspireren en te motiveren. Maar tevens zullen ze wijzen op de uitdagingen en opportuniteiten die de huidige digitale (r)evolutie met zich meebrengt.
Vicepremier en minister van Digitale Agenda Alexander De Croo zal de Academy openen met zijn visie over groeikansen door digitalisering en e-commerce.
Aansluitend zal Patrick de Pauw van de Belgische start-up Social Seeder het tijdens zijn sessie hebben over de kracht van digital word of mouth. Iedere organisatie, elk bedrijf, groot of klein heeft potentiële ambassadeurs (fans), intern en extern, die bereid zijn hun positief engagement te tonen door het delen van aangeleverde content op hun sociale media.
Vervolgens brengt Hans Smellinckx, influencer, auteur en thought leader, zijn spraakmakende lezing “Who moved my cheese!”. Dagelijks hoor je wel de uitdrukking dat je je business moet “uberisen”, maar dat wil zeggen dat je jezelf opnieuw in vraag moet stellen, hoe doe je dat en heb je er wel de tijd voor? Tijd voor verandering! Een wervelend verhaal van struikelblokken, successen en soms weleens durven “op je bek te gaan”. Sven De Meyere, VP Marketing bij Realo, zal afsluiten en tijdens zijn uiteenzetting toelichten hoe Realo met een data gedreven platform de immowereld vorig jaar wakker schudde!
Terwijl ondernemers vijf jaar geleden nog overtuigd moesten worden van de meerwaarde van een website, zijn ze nu vooral bezig met de vraag hoe ze hun online stek kunnen laten renderen. Ze hebben ervaren dat een mooie website alleen niet volstaat om klanten te werven. Ze vragen zich af welke stappen ze nog moeten zetten om hun boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen. Digital Marketing Agency Authority helpt hen om die online strategie te ontwikkelen. Maar eerst wordt de tijd genomen om grondig kennis te maken. Een vertrouwensrelatie is de voorwaarde voor een sterk plan.
Over de motivatie achter het organiseren van deze Academy zegt Alexander Schmitt, Oprichter Authority: “Als digitaal marketing bureau dat zich specialiseert in KMO’s en vrije beroepers willen we naast de dienstverlening een omgeving creëren waarin ondernemers, zowel klant als niet-klant, in aanraking komen met interessante cases & inspirerende sprekers inzake digitale marketing & e-commerce.”