Tuur Roels uit Aalst is de eerste Coca-Cola lightman van België. De 27-jarige project manager uit Aalst heeft topfavoriet Henny Seroeyen, die wekenlang op nummer een stond, geklopt.
Het was moeilijk kiezen uit de 650 knappe kandidaten, maar er is dan toch een winnaar uit de bus gekomen. Tuur Roels mag zich sinds gisteren Coca-Cola lightman noemen. De project manager uit Aalst belandde in 2010 al in de top drie van Mister Universe Model en is model voor Fashion Move.
Na een zware campagnestrijd, die voornamelijk werd gespeeld op sociale media, won Roels gisteren de finale. Samen met negen anderen moest hij er zichzelf een laatste keer bewijzen. Stylist Jani Kazaltzis, modeblogster Sophie Ismael en ex-atlete (én fashionista met eigen JBC-collectie) Elodie Ouédraogo zetelden in de jury.
En de winnaar was…
Think pink: think hunk
In de finale moesten de tien beste deelnemers laten zien of ze dé perfecte Coca-Cola light konden inschenken, moesten ze een dame uit het publiek charmeren met een roos en als ultieme test legden ze een parcours af met een grasmaaier.
Naast een goed gespierd lichaam, heeft Tuur ook nog eens het hart op de juiste plaats. Op e-Bay kon namelijk op hem geboden worden! De opbrengst gaat naar Think Pink, de organisatie die vecht tegen borstkanker. Uiteindelijk bracht zijn actie 61 euro op.
Onverwachte winnaar
Nu mag Roels dus zelf naar huis met een prijzenpot van 10.000 euro en een duoreis naar New York. Daarnaast mag hij natuurlijk schitteren in de nationale campagne van Coca-Cola light. En hoewel het felicitaties regent van de vele fans (en de jury), was zijn overwinning helemaal niet zo verwacht. De wedstrijd had namelijk weken aan een stuk een andere favoriet. Het was de 30-jarige Henny Seroeyen die de hele tijd op nummer een stond. Dat de jury voor iemand anders koos was dan ook een grote klap voor Seroeyen…
Maar gelukkig klonken er toch felicitaties voor zijn mede-finalist en winnaar, Tuur Roels. Een échte man, die Henny.
En hoewel de overwinning een beetje een verrassing was, leek Tuur er toch gerust in tijdens zijn campagne.Proficiat Tuur Roels #CocaColaLightMan Proficiat met u goed doel dat je ervoor gedaan hebt.
— Henny Seroeyen (@hennyseroeyen) 10 juli 2014
Tuur, de tuinman
Tijdens zijn Coca-Colacampagne kreeg Roels trouwens steun van Aalsters burgemeester Christoph D’haese (N-VA). Hij werd ook op handen gedragen door de vele Aalstenaars en zijn trouwste fans. Als tegenprestatie beloofde Roels dat hij het grasperkje op de grote markt van Aalst zou afrijden in ware Coca-Cola stijl.
En weten allemaal hoe dat eruit ziet…
Oopsie…YES!Oh, yeah! <3It’s getting hot in here……en dus gaat die T-shirt onherroepelijk uit.De spiksplinternieuwe Coca-Cola lightman is blij dat hij dit iconische personage mag spelen voor België. Hij heeft alvast iets van een American Beauty…Dorst van gekregen? Dan bestaat er maar een manier om je te verfrissen…Proficiat aan alle deelnemers, #ShareaCoke met de Coca-Cola Light Man 2014! #Tuur @TuurRoels pic.twitter.com/T9SV4TgeaJ
— CocaColaBelgium (@CocaColaBelgium) 11 juli 2014