Bij de voorstelling van de kwartaalcijfers van het tweede kwartaal van 2022 heeft Disney een nieuw abonnement aangekondigd. Het gaat om een abonnement waarbij gebruikers reclame te zien zullen krijgen tussen series en films op de streamingdienst. Wie geen reclame wil zien, zal meer moeten betalen.
Hoewel Disney geweldige kwartaalcijfers kon voorleggen, zal het vanaf december toch de abonnementsprijzen van Disney+ optrekken. Daarbij zal een standaard abonnement op de streamingdienst in de Verenigde Staten 3 dollar (2,91 euro) duurder worden. Maar de streamingdienst zal ook een nieuw soort abonnement lanceren, dat wel nog dezelfde prijs zal hebben. Maar daarbij zullen gebruikers wel reclame te zien krijgen.
Disney+ met reclame
Netflix liet eerder al weten dat het zijn verlies aan abonnees wil aanpakken door een goedkoper abonnement aan te bieden, waarbij gebruikers wel reclame te zien zullen krijgen tussen series en films. Ook Disney+ heeft nu zo’n formule aangekondigd.
Vanaf 8 december 2022 zal je in de Verenigde Staten een abonnement op Disney+ kunnen nemen waarbij je advertenties te zien krijgt. Dat abonnement, dat de naam Basic krijgt, zal dezelfde prijs hebben als een standaard abonnement op dit moment. In de Verenigde Staten gaat het om 7,99 dollar (7,76 euro) per maand of 79,99 dollar (77,66 euro) per jaar.
Vanaf diezelfde dag zal de prijs van een standaard abonnement zonder reclame, vanaf dan Premium, dan ook opgetrokken worden. Vanaf 8 december betaal je dan 10,99 dollar (10,67 euro) per maand in plaats van 7,99 dollar (7,76 euro) per maand. De prijs van een jaarabonnement wordt dan opgetrokken van 79,99 dollar (77,66 euro) naar 109,99 dollar (106,78 euro).
Het is nog niet geweten of het abonnement met reclame ook meteen in ons land beschikbaar zal zijn en of die prijzen ook hier zullen stijgen.