Disney+ komt met goedkoper abonnement, waarbij je wel advertenties te zien krijgt

Disney plant binnenkort een opvallende koerswijziging voor hun streamingdienst Disney+. Klanten zullen daarbij de keuze hebben tussen een goedkoper abonnement met reclames, of een duurder abonnement zonder reclames. Deze nieuwe optie zou eind 2022 ingevoerd worden in de Verenigde Staten, met plannen om het in 2023 internationaal uit te breiden.

Naast het uitgebreide aanbod, de vele kansen om te bingewatchen en het feit dat je je favoriete films of series altijd ter beschikking hebt, is ook de afwezigheid van advertenties een van de grote voordelen van streamingdiensten in vergelijking met traditionele televisie. Maar dat laatste zal binnenkort niet meer altijd het geval zijn.

Eind 2022 in de VS, internationaal vanaf 2023

The Walt Disney Company liet in een persbericht weten dat het eind 2022 in de Verenigde Staten een goedkopere abonnementsformule voor Disney+ met reclame zal lanceren. In 2023 zou de optie ook internationaal beschikbaar komen, al zijn daarover nog geen details bekend.

“De toegang tot Disney+ uitbreiden naar een breder publiek tegen een lagere prijs is een overwinning voor iedereen: consumenten, adverteerders en onze storytellers”, zegt Kareem Daniel, voorzitter Disney Media and Entertainment Distribution. “Meer consumenten zullen toegang hebben tot onze geweldige content. Adverteerders zullen een breder publiek kunnen bereiken en onze storytellers zullen hun ongelooflijke werk kunnen delen met nog meer fans en families.”

Tussen 230 en 260 miljoen abonnees tegen 2024

Disney slaat met deze beslissing twee belangrijke vliegen in één klap. Het ziet de verloren advertentie-inkomsten terugkeren en kan adverteerders zelfs een veel specifieker doelpubliek aanbieden. Daarnaast zal het goedkopere abonnement hen ook helpen om hun abonneecijfers op te krikken. Hoewel Disney+ een van de nieuwste streamingdiensten op de markt is, maakte het begin dit jaar bekend al bijna 130 miljoen abonnees te hebben. Het bedrijf investeert dan ook gigantische bedragen in nieuwe content.

De ambities van The Walt Disney Company liggen echter nog een stuk hoger. Tegen het fiscale jaar 2024 wil het bedrijf tussen de 230 en 260 miljoen Disney+-klanten hebben. Een grotere toegankelijkheid dankzij een goedkoper abonnement moet daarbij helpen.

Niet de eerste

Disney+ is overigens niet de eerste streamingsdienst die in de Verenigde Staten een formule met advertenties zal hebben. Zo is HBO Max er sinds enige tijd beschikbaar voor 9,99 dollar met reclame of 14,99 dollar zonder. Ook de bij ons minder bekende streamingdiensten Hulu, Paramount+ en Peacock hebben gelijkaardige opties.

Disney+ kost in België 8,99 euro per maand. Heb je nog geen account? Klik dan hier en bespaar 15 procent op een jaarabonnement.

Meer
Lees meer...
https://www.perkemi.org/ Slot Gacor Slot Gacor Slot Gacor Slot Gacor Situs Slot Resmi https://htp.ac.id/ BERMAIN MAHJONG WAYS TANAM POHON BOCORAN MAHJONG TIPS AUTO WD JELAJAHI DUNIA MAHJONG WAYS 2 FITUR STRATEGI LANGIT JINGGA MAHJONG WAYS REZEKI TAK TERDUGA MELATI MEKAR MAHJONG WAYS UNTUNG GANDA MENCETAK SEJARAH BARU STRATEGI JITU MAHJONG WAYS 2 POLA TERBARU MAHJONG WAYS MAXWIN RAHASIA KEBERUNTUNGAN MAHJONG WAYS 2 RAHASIA MAHJONG WAYS 2 CARA MUDAH MENANG DI SLOT MAHJONG WAYS 2 CHEAT MAXWIN SLOT THAILAND BOCOR DUA POLISI DIDEMOSI KARENA PERAS UANG UNTUK MODAL MAIN SLOT ONLINE PELAKU PEMBUNUHAN SANDY PERMANA TERUNGKAP INGIN CURI UANG WD SLOT GACOR RAHASIA COIN STARLIGHT PRINCESS TEKNOLOGI DIGITAL SLOT 777 CARA MENANG TEKNIK TERBARU TIPS DAN TRIK MAXWIN DI GAME STARLIGHT PRINCESS TRIK JACKPOT SLOT OLYMPUS DENGAN POLA UNIK