De aflevering van de podcast Achter De Schermen van deze week is een heuse De Mol-special. Pieterjan en Jeff van Supercontent gaan namelijk in gesprek met Michiel Devlieger en Gilles De Coster, de twee presentatoren van De Mol. Michiel Devlieger heeft daarbij een bijzonder verhaal bij over de eerste editie van het programma.
Tegenwoordig wordt De Mol gesponsord door BMW, maar in de eerste seizoenen werden de auto’s geleverd door Mercedes. Het dure automerk leverde toen tien auto’s, maar die overleefden niet allemaal het volledige seizoen, zo verklapt presentator Michiel Devlieger nu in de podcast Achter De Schermen.
Negen gesneuvelde auto’s
Jeff en Pieterjan van Supercontent hadden dit verhaal al horen ronken en legden hun oor te luister bij Michiel Devlieger. “Maar liefst negen van de tien gesponsorde Mercedessen die jullie mee hadden genomen naar Frankrijk zouden gedeeltelijk of volledig kapotgereden zijn”, deelt Jeff mee. Waarna Michiel dieper ingaat op dit verhaal.
“Bart (De Pauw, red.) had een perte totale, er vloog er één spontaan in brand en er werden meerdere spiegels afgereden”, vertelt hij. “Na de opnames was er nog één auto intact, die we op de vrachtwagen naar België getransporteerd hebben. Maar die waren ze vergeten vast te zetten. Dus die was ook volledig kapot bij aankomst.” Zo overleefde dus geen enkele wagen het eerste seizoen van De Mol in 1998.