Dan toch geen cryptosponsor voor Champions League

Crypto.com, een van de grootste cryptobeurzen ter wereld, trekt de stekker uit een sponsordeal met UEFA.

Nog dit jaar in maart sloot de digitale beurs crypto.com een sponsordeal af met UEFA ter waarde van 495 miljoen dollar. Die valt nu in het water. De Europese voetbalvereniging ging destijds op zoek naar een nieuwe sponsor nadat er een einde kwam aan de samenwerking met Russisch energiebedrijf Gazprom.

Amper een half jaar later, kort voor de start van de nieuwe Champions League-campagne, gaat de vijf jaar lange deal dan toch niet door. Crypto.com schrapt de overeenkomst wegens bedenkingen rond de cryptowetgeving in landen als Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

NBA en Formule 1

De in Singapore gevestigde beurs richt daarom zijn ogen op andere oorden. In december vorig jaar sloot het een 20-jarige deal met de eigenaars van Staples Center in Los Angeles, Verenigde Staten. Het befaamde thuisstadion van basketbalploeg LA Lakers. Daarbij werd de naam van het stadium gewijzigd naar Crypto.com Arena. De digitale beurs gaat dit jaar nog een “negencijferige investering” ophoesten om de arena te renoveren. De renovaties zullen naar verluidt zo’n twee jaar duren, maar intussen blijft de arena wel open voor publiek.

Dat is niet alles. De cryptobeurs mengt zich steeds meer en meer in reclame binnen in de sportwereld. Slechts enkele maanden na de NBA-deal, slaagde crypto.com er ook in om de handen in elkaar te schudden met Formule 1. Zo’n 150 miljoen dollar werd daarvoor neergeteld.

Niet altijd rozengeur en maneschijn

Het is momenteel nog afwachten of de nieuwe deals een positieve invloed zullen hebben. Vorig jaar in november lag de cryptobeurs voor enige tijd onder vuur nadat een campagne met acteur Matt Damon crypto promootte.

De koers van Bitcoin noteerde toen aan zo’n 69.000 dollar. Een groot verschil met de huidige koers die op moment van schrijven rond de 20.000 dollar bengelt. Een daling van maar liefst 71 procent. 

Meer
door Redactie
Lees meer...