Laten we eerlijke Belgen zijn, als je ’t ons vraagt kennen de Nederlanders niks van bier. En voor één keer wordt dat cliché door onze eigenste noorderburen nog bevestigd ook. Want in de reclamefolder van de Nederlandse supermarktketen Emté staat deze week Heineken ‘pis’ … in plaats van ‘pils’. Is dit een stiekem statement of een typefoutje? Heineken lacht het voorval vol vertrouwen weg, maar bij Emté zijn ze iets minder blij mee.
Zou er ‘kwaad’ opzet zitten achter de zogenaamde typfout waardoor in de reclamefolder van de Nederlandse supermarktketen Emté Heineken ‘pis’ in plaats van ‘pils’ staat?
Foutjes zijn natuurlijk menselijk, dus misschien was de voltallige reclameafdeling van Emté toevallig op het verkeerde moment eventjes afgeleid: toen de reclamefolders de revue passeerden.
Maar of het nu om een grapje of een verstrooidheid gaat, bij Emté kunnen ze er niet mee lachen. Alles wordt op alles gezet om de dader te pakken te krijgen. “We zijn er heel druk mee bezig”, reageerden ze op de Nederlandse nieuwssite AD.nl. “Totdat we weten wie hierachter zit, kunnen we eigenlijk niks zeggen. Maar ik denk dat het best iemand kan zijn die lollig probeert te doen.”
Bij Heineken zelf kunnen ze er mee lachen en ze leggen ook nog eens uit waarom er geen enkele reden is om te twijfelen aan de kwaliteit van hun product: “Het lijkt om een ongelukkige drukfout te gaan in een regionale uitgave. We weten gelukkig dat Heineken een volmout gebrouwen pils is zonder enige toevoegingen van dien aard en waar veel consumenten ook dit zonnige weekend zonder problemen weer van kunnen gaan genieten.”
#heineken officieel erkend nu? pic.twitter.com/ej9NBLboIT
— paul (@paolo8624) 6 mei 2016