De internationale gay lifestylezender OUTtv (in Vlaanderen te bekijken via de pakketten Play & Play More van Telenet) lanceert een Europese rebranding met een nieuw logo en een aangepaste huisstijl. Speciaal voor deze rebranding brengt de zender op 15 juni 2017 twaalf van de meest bekende realitysterren uit de razend populaire dragqueentalentenjacht ‘RuPaul’s Drag Race’ naar België.
‘RuPaul’s Drag Race’ is al jaren een begrip binnen de homogemeenschap. In het programma gaan een tiental dragqueens elk jaar de strijd aan om de opperdragqueen, RuPaul, te laten zien wie de titel van ‘America’s Next Drag Superstar’ het meest waardig is. Sinds de opstart van de Europese homozender OUTtv in 2008, bewijst ‘RuPaul’s Drag Race’ enorm populair te zijn bij de Vlaamse OUTtv-kijkers. In Europa scoort het realityprogramma zelfs miljoenen kijklustigen waaronder voornamelijk homomannen en heterovrouwen. Ook heel wat internationale sterren waaronder Kelly en Sharon Osbourne, Spice Girl Mel B, Natalie Cole, Vanessa Williams, Lady Gaga en Neil Patrick Harris steken niet onder stoelen of banken grote fan te zijn van het programma. Naar aanleiding van de rebranding van OUTtv, stelt de zender niet alleen het negende seizoen van ‘RuPaul’s Drag Race’ voor, maar brengt het Europese tv-station de bijbehorende wereldtournee, ‘Queens Werq The World 2017’, naar België.
Queens Werq The World 2017 Tour
‘Queens Werq The World 2017 Tour’ wordt geproduceerd door Voss Events, Say What Entertainment, en OUTtv. De liveshow zal optredens bevatten van de meest onvergetelijke dragqueens uit de serie ‘RuPaul’s Drag Race’, met bekende namen zoals Alaska Thunderfuck, Alyssa Edwards, Latrice Royale, Violet Chachki en Detox. Deze laatste scoorde in 2013 op YouTube zelfs een monsterhit met de parodiesong ‘This Boy Is A Bottom’. De presentatie van de show ligt in handen van dragqueens Bianca Del Rio en Shangela en jurylid Michelle Visage. Eveneens zullen Aja, Peppermint, Sasha Velour en Trinity Taylor, drie dragqueens uit het nieuwe seizoen, de sterrencast vervoegen. De extravagante liveshow zal touren in verschillende landen waar OUTtv actief is, nl. België, Nederland, Scandinavië, Duitsland en Oostenrijk. Maar ook Amerika en Groot-Brittannië zullen voor het eerst kennismaken met OUTtv. “Dit is de meest ongelooflijke en getalenteerde verzameling van queens die ooit samen getourd heeft,” vertelt Shangela, “We noemen dit de ‘WERQ the World’ tour, want dat is precies wat deze Drag Race sterren zullen doen voor de fans: WERQen zoals ze nog nooit eerder geWERQt hebben!”
‘Queens Werq The World 2017 Tour’ zal in België enkel op 15 juni 2017 in Stadsschouwburg Antwerpen te zien zijn. Het negende seizoen van RuPaul’s Drag Race zal eind maart 2017 op OUTtv Vlaanderen haar debuut maken. Dertien dragqueens strijden hierbij om de titel van ‘America’s Next Drag Superstar’ en een geldprijs van $100.000.
Over de rebranding van OUTtv Europe
Na negen jaar heeft tv-zender OUTtv haar identiteit en DNA, in combinatie met de kernwaarden van de diensten en producten, opnieuw in kaart gebracht. Daarbij is een nieuw logo ontstaan wat de eigenheid en diversiteit van het bedrijf, de adverteerders, medewerkers, maar bovenal de consument weergeeft. Ook toont het nieuwe logo de kleurrijke internationale expansie die OUTtv de komende jaren wil voortzetten doormiddel van het lokaliseren van de tv-zenders, websites, social media en de verschillende applicaties en platformen voor de LHBT-gemeenschap in Europa. Marc Putman, CEO OUTtv Europe, legt uit: “OUTtv is actief in verschillende landen waarbij een nieuwe look ons helpt om OUTtv te onderscheiden en een sterkere globale positie in te nemen. Naast een duidelijke roll-out-strategie van het merk OUTtv naar meerdere landen, helpt dit ons ook om vanuit één brand te communiceren met onze doelgroep in de verschillende territoria”. OUTtv is in België dé digitale tv-zender voor de gay- en openminded en is te bekijken op kanaal 360 via de pakketten Play & Play More van Telenet